مقام‌ها در ریاست اجرائیه در واکنش به گفته‌های نماینده ویژه سازمان ملل متحد گفته‌اند که طالبان به جای ساختن افغانستان به ویرانی این کشور می‌اندیشند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که نماینده سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان گفته بود که طالبان بخشی از آینده افغانستان هستند.
جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرائیه گفته است دروازه‌های صلح به کسانی که می‌خواهند دست از قتل و کشتار مردم بی‌گناه بردارند باز است.
بر بنیاد خبرنامۀ دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد، تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره افغانستان گفته‎است، حکومت افغانستان، کشورهای همسایه و تمام جوانب درگیر منازعه باید این پیام را داشته باشند که طالبان باید بخشی از آینده افغانستان باشند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در سال‌های پسین دامنه ناامنی‌ها در کشور افزایش یافته است و طالبان بیش از هر زمانی مناطقی از کشور را تحت اداره شان دارند.

 

“ طالبان افغانستان را از بین می‌برند”

“ طالبان افغانستان را از بین می‌برند”

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,