بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ساخت و سازها در سرزمین‌های اشغالی ضمن انتقاد شدید گفته کشورش در مناسبات خود با این نهاد جهانی تجدیدنظر خواهد کرد.
شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته در قطع‌نامه‌ای ضمن محکوم کردن ادامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی خواستار توقف این ساخت و سازها شد.
آمریکا که معمولا در حمایت از اسرائیل چنین قطعنامه‌هایی را وتو می‌کرد، روز جمعه به این قطعنامه رای ممتنع داد و بدین ترتیب ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت توانستند با رای مثبت به آن تصویب‌اش کنند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که در واکنش اولیه خود به تصویب این قطعنامه آن را “شرم‌آور” و “ضد اسرائیلی” خوانده بود و تاکید کرده بود که اسرائیل به این قطعنامه عمل نخواهد کرد، امروز در ادامه نارضایتی خود گفت به وزارت خارجه دستور داده ظرف یک ماه مناسبات میان کشورش و سازمان ملل متحد را بازبینی کند و نظر کارشناسی خود را به نخست وزیر اعلام کند.
هم‌زمان، تصویب این قطع‌نامه در میان فلسطینینان و کشورهای خاورمیانه با استقبال همراه بوده است.
محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفته تصویب این قطعنامه شکست سختی برای سیاست‌های اسرائیل بوده و حمایت قاطعی است از طرح تشکیل دو کشور مستقل.

نخست وزیر اسرائیل خواستار بازنگری در روابط کشورش با سازمان ملل شد

نخست وزیر اسرائیل خواستار بازنگری در روابط کشورش با سازمان ملل شد

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,