احتمال محرومیت تیم ملی وزنهبرداری ایران
تیم ملی وزنبرداری ایران ممکن است به دلیل واکنش تند مسئولان تیم به رای هیات داوران در ریو و برهم زدن نظم سالن محروم شود. کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنهبرداری رفتار مسئولان وزنبرداری ایران را نادرست دانست.
پذیرفته نشدن وزنه دو ضرب بهداد سلیمی در مسابقه فوق سنگین وزنهبرداری در استادیوم وزنهبرداری ریو واکنش تند اعتراضی مسئولان وزنهبرداری ایران را در پی داشت.
بنابر گزارش رسانههای بینالمللی، رفتار مسئولان ایران چنان تند و خشمآلود بود که نیروهای امنیتی به سالن محل برگزاری این رقابتها فراخوانده شدند.
خبرگزاری ایسنا در باره جزئیات حادثه پیش آمده نوشته است که بامداد امروز (چهارشنبه ۱۷ اوت) در رقابتهای وزنهبرداری فوق سنگین المپیک ریو، بهداد سلیمی از ایران توانست وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد اما داوران این وزنه را از او نپذیرفتند.
پس از این اتفاق تیم ایران به رای داوران اعتراض کرد و سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی اعلام کرد که داوران عراقی توطئه کردهاند و به ضرر ایران رای دادهاند. چند تن از مسئولان تیم ایران به همراه وزنهبردار ایرانی به سمت هیات ژوری رفتند که این کار خلاف قوانین است.
سم کوفا، عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنهبرداری در این باره گفت: «این اتفاق زشت بود. به دلیل رفتار مسئولان ایرانی از مسئولان امنیتی خواستیم به داخل ورزشگاه بیایند. این پایان خوبی برای مسابقات نبود.»
براساس گزارش ایسنا، تیم ملی وزنهبرداری ایران به دلیل رفتار خود در این مسابقات شاهد محرومیتهایی خواهد بود.