۴۷۰ جاپانی مجبور به ترک خانههای خود شدند
رسانههای محلی جاپان گزارش دادند که در پی وزش گردبادی شدید موسوم به”لاین راک” در منطقه “توهوکو” در شمال شرق جاپان ۴۷۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه های خود شدند.
به نقل از رویترز، تاکنون حدود هفت شهروند جاپانی در اثر حوادث ناشی از وزش این گردباد مجروح شده اند.
خبرگزاری “کیودو” نیز گزارش داد که شهرداریها در ولایت های ایوات، آموری و میاگی به ساکنان این مناطق توصیه کردند که خانه های خود را ترک نمایند.
این در حالی است که ۸۳۰۰۰ خانوار در بخش شمالی جزیره هونشو جاپان با قطع برق مواجه شدند و بیش از ۱۲۰ پرواز نیز لغو شده است که اکثریت این پروازها عازم مناطق شمالی جاپان بودند.