شکست افغانستان در برابر جاپان
رقابت میان تیم های فوتبال افغانستان و جاپان که در میدان ورزشی شهر تهران راه اندازی شده بود، ۶-۰ به نفع جاپان خاتمه یافت.
رقابت در نیمۀ نخست بازی با دفاع منسجم تر تیم افغانستان آغاز شد که جاپانی ها توانستند تنها دو بار دروازۀ تیم ملی فوتبال افغانستان را باز کنند.
گول های نیمۀ نخست در دقایق ۱۰ و ۳۰ بازی با ضربات از فاصلۀ دور وارد دروازۀ افغانستان شد. اما جاپانی ها در آغازین ۱۵ دقیقۀ نیمۀ دوم بازی چهار گول دیگر را وارد دروازۀ افغانستان کرده نتیجه را ۶-۰ ساختند.
باتوجه به نتیجۀ رقابت میان تیم های افغانستان و جاپان، و تجربۀ حضور تیم جاپان در میادین جام جهانی، ملی پوشان افغان توانستند کارکردگی خوبی را از خود به نمایش بگذارند.
کارشناسان به این باور اند که انتظار شکست تیم ملی افغانستان در برابر جاپان برده می شد اما کارکردگی و دفاع بهتر ملی پوشان باعث شد گول های بیشتری وارد دروازۀ تیم ملی فوتبال افغانستان نشود.
در این رقابت نباید کارکردگی خوب اویس عزیزی، دروازه بان تیم ملی افغانستان را نادیده گرفت.