یک گروه از پناه‌جویان افغان که در آلمان درخواست پناهنده‌گی‌شان پذیرفته نشده به زودی از آن کشور اخراج گردیده و به افغانستان فرستاده می‌شوند.
روزنامۀ اشپیگل آلمان به نقل از مقام‌های آلمانی گزارش می‌دهد که شمار این پناه‌جویان ۵۰ تن است و به اساس یک توافق میان حکومت‌های افغانستان و جرمنی، به زودی از آن کشور اخراج می‌شوند.
همچنان سخنگوی وزارت امور داخلۀ آلمان به رویترز گفته‌است در پایان سال جاری میلادی یعنی حدود دوهفتۀ دیگر، این پناه‌جویان به افغانستان پرواز خواهند کرد.
او گفته‌است این اخراج به اساسی توافقی انجام خواهد شد که میان حکومت افغانستان و جرمنی صورت گرفته‌است.
به گفتۀ اشپیگل، این افغانان پس از آن که از فرانکفورت به کابل پرواز کردند، به خانه‌های‌شان در آن مناطق افغانستان که پیش از این زنده‌گی می‌کردند فرستاده خواهند شد.
این در حالی است که پیش از این، پارلمان بارها در مورد اخراج پناه‌جویان افغان اعتراض کرده و مسئولان وزارت‌های امور مهاجرین و امور خارجه را برای پاسخ‌گویی فرا خوانده‌است.
در همین حال وزارت‌های خارجه و مهاجرین نیز تا کنون بارها تاکید کرده‌اند که هیچ‌گونه اخراج اجباری پناه‌جویان توسط کشورهای اروپایی را نخواهند پذیرفت؛ هرچند مقام‌های آلمانی از توافقاتی برای برگشت پناه‌جویان افغان از آن کشور با حکومت افغانستان خبر دادند.

 

۵۰ پناهجوی افغان از آلمان اخراج می‌شوند

۵۰ پناهجوی افغان از آلمان اخراج می‌شوند

این مطلب را به اشتراک بگذارید: