آیا جوانی جاه طلب و باشهامت هستید که می خواهد میلیونر شود؟ بسیار عالیست. شاید هم حاضرید به هر کاری سرک بکشید تا در نهایت شغل ایده آل تان را پیدا کنید، اما در عین حال از ریسک های اقتصادی می ترسید و مطمئن نیستید که آیا شغل حاضرتان با حقوق و مزایای ثابت را ترک کنید یا نه!

مهمترین سوالی که احتمالاً از خود می پرسید این است که: برای رسیدن به خواست واقعی خود از چه چیزهایی باید صرفنظر کنم؟
در این جا تعدادی درس واقعی و امتحان شده زندگی از دیدگاهی هزار ساله ارائه می گردد تا شما را به سمت میلیونر شدن سوق دهد.
۱ – بی تکلف باشید
نخست باید تا حد امکان از منابع رایگان اینترنت مطلب بیاموزید.
وقتی که تازه کارم را شروع کرده بودم، ماه ها زمان صرف یادگیری چگونگی بهره برداری از linkedin کردم. به این موضوع واقف شدم که این سایتِ اجتماعی بسیار با ارزش بلااستفاده مانده و بدین ترتیب از تخصص یکساله خود که به مطالعه قدرت سایت پرداخته بودم در راستای کسب اعتبار استفاده کردم.
ارتباطات خود را چه به شیوه سنتی (رو در رو) و چه به شیوه مدرن (آنلاین) حفظ کنید. روابط واقعی بسازید. به جای تلاش برای شکست رقیب، سعی کنید متفاوت باشید.
۲ – میانه روی را حفظ کنید
اگر برنامه و یا دیدگاه ویژه ای برای کارتان دارید، تا جای ممکن مخارج اضافی را کاهش دهید. برای مثال، نیازی نیست که حتماً دفتری در مرکز شهر داشته باشید تا مشروعیت کار خود را به اثبات برسانید. هزاران کارآفرین هستند که کارشان را در خانه، کتابخانه و کافی شاپ انجام می دهند. هیچ نیازی به نمای ساختمانی نیست به خصوص اگر محصولی به صورت فیزیکی نمی فروشید.
من خودم به شخصه تا زمانی که از نیویورک سیتی به لس آنجلس نقل مکان نکرده بودیم، ماشین هم نداشتم. پس از این جابجایی هم نصیحت “پدر پولدارم” را گوش کردم و یک کادیلاک مدل ۱۹۹۱ کارکرده خریدم. اول فکر کنید، پس از نیل به موفقیت می توانید کمی ولخرجی کنید.
۳ – روی خودتان سرمایه گذاری کنید
اگر در اوایل دوران کاریتان به سر می برید و قصد سرمایه گذاری دارید یقین حاصل کنید روی خودتان سرمایه گذاری می کنید.
یک مربی استخدام کنید، در کلاس های آنلاین تجارت با اساتیدی مورد تحسین، ثبت نام نمایید و خبره شوید. از این راه مهارت ها و دانش مورد نیاز کارتان را بدست آورید.
۴ – تعمق کنید
اگر تاکنون نمی دانستید حالا وقتش است بدانید، تعمق یکی از مهمترین درس های زندگی است. تعمق عملکرد مغز را بهبود می بخشد، فشار خون را پایین می آورد و بسیاری فواید دیگر دارد. آنجا که خطرات، کار و زندگی را تهدید می کنند، به این فواید پی خواهید برد، چرا که با تعمق، بهتر می توانید استرس تان را کنترل کرده، مدیریت زمان داشته باشید و به تمرکز بپردازید.
۵ – به سلامت خود اهمیت دهید
بسیاری از کارآفرینان از جمله خود من در دام “اعتیاد به کار” افتاده ایم و از سلامت جسمانی خود غافلیم. در حالیکه شتابان و با تمام قدرت در جهت پیشرفت و کسب موفقیت در زندگیتان تلاش می کنید ممکن است از ماه هایی که پشت میز بی تحرک نشستید غافل بمانید. «ریچارد برانسون» قوا و انرژی خود را ناشی از سلاح سرّی اش یعنی تمرین و ورزش روزانه می داند.
۶ – شبکه بسازید
برای شبکه هایتان بسیار ارزش قائل باشید. مانند یک رابط عمل کنید. با به اشتراک گذاری منابع در زمینه های متفاوت با دیگران و ایجاد ارتباطات مفید برای آنها، به ارزش خود بیافزایید.
اگر نمی توانید گروهی مناسب برای شبکه سازی بیابید پس تعلل نکنید و خودتان گروه بسازید.
۷ – بخشش، بخشش، بخشش
زندگی بخشیدن است. به خصوص اگر در آغاز کار هستید فراتر و بیشتر از آنچه انتظار دارید بخشش کنید.
۸ – داخل باغ باشید
وقتی پای صحبت درباره راه های درآمدزایی و کسب و کار خلاق به میان می آید جوانان نسل حاضر در خارج از باغ سیر می کنند. از کتاب “۴ ساعت کار در طول هفته” اثر«تیم فریس» گرفته تا منابع مجازی، سخنرانی های عمومی، محصولات آموزشی آنلاین و بسیاری منابع موجود دیگر با تمام اینها هنوز هم با نگاهی سطحی در جستجوی ممکن ها هستیم. نگاه تان را عمیق تر کنید، واقعی و اجرایی به موضوع نگاه کنید.
۹ – خودتان باشید
خودتان باشید چون شخصیت های دیگر قبلاً اشغال شده اند. هیچ کس نمی تواند شما-تر از خودتان باشد. هر چه متفاوت تر عمل کنید بهتر می شود.
از تفاوت هایتان در جهت مبارزه در بازار رقابتی استفاده کنید و در امور کاری و زندگیتان از ندای قلبیتان پیروی کنید.
۱۰ – هرگز از کارتان دست نکشید
هرگز و به هیچ عنوان تسلیم نشوید. شروع یک کار جدید و ادامه آن تنها به خودتان بستگی دارد. به هر شکست باید به منزله درسی آموزنده نگریست. وقتی با آغوش باز از شکست ها استقبال کنید خواهید دید تحملش برایتان آسانتر می شود. همه ما شکست را به کرات تجربه می کنیم و زمین می خوریم ولی باید دوباره بایستیم و به زندگی ادامه دهیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :