آینده تاریک و نامشخص زنان افغان پس از بیرون شدن نظامیان بین المللی از افغانستان محور اصلی این کتاب را تشکیل میدهد. خانم سالی گیچ پروفیسور دانشگاه اریزونا با نشر این کتاب سرنوشت آینده زنان افغان را نامشخص و نگران کننده خوانده است.
پس از اینکه جامعه جهانی روند خروج سربازان بین المللی از افغانستان را آغاز کرد، شماری از نهاد های جهانی از آینده ی زنان در این کشور ابراز نگرانی کردند.
خانم گیچ میگوید امیدوار است مذاکرات دولت افغانستان با طالبان به منظور تامین امنیت در این کشور دست آورد های را که در بخش حقوق زنان حاصل شده است زیر سوال نبرد.
” از سال 2001 تا 2005 وضعیت زنان در افغانستان بسیار امیدوار کننده بود، از 2005 تا 2008 این امیدواری ها اندک شد و پس از 2008 امیدواری ها برای بهبود وضعیت زنان افغان به کلی از بین رفت.”
این کتاب در سه بخش نگاشته شده و با پنج زن فعال افغان از جمله مرضیه باصل و جمیله افغانی صحبت شده است.
آنان از وضعیت زنان در آینده ی که هنوز روشن نیست به شدت ابراز نگرانی میکنند.
جمیله افغانی ومرضیه باصل وضعیت کنونی زنان در افغانستان را نگران کننده میخوانند و از رهبران حکومت وحدت ملی میخواهند تا برای بهبودی این وضعیت تلاش های جدی نمایند.
آنان همچنان هشدار میدهند اگر فساد در دستگاه اداری افغانستان از بین نرود و در صورتی که خشونت و ناامنی در این کشور محو نشود آینده افغانان به ویژه زنان بسیار نگران کننده و بحرانی خواهد بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :