امین کریم، نمایندۀ حزب اسلامی گفته است که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی پیش از برداشته شدن تحریم‌های جامعه جهانی برخودش، به کابل می‌آید.
آقای کریم افزود: “آماده‌گی‌های تشریف ‌آوری حکمتیار را، از محلی که در افغانستان هم اکنون سکونت دارد، می‌گیریم و ما ضرورت به ویزه هیچ کشوری نداریم که در خاک خود داخل شویم”.
آقای کریم ضمن انتقاد از نگاه خصمانه برخی از افراد در رده‌های بلند حکومتی نسبت به پیوستن حزب اسلامی به روند صلح افزوده است که این طرز تفکر در تقابل آشکار با آموزه‌های دینی قراردارد.
آقای کریمی بیان داشت: “کسانی در مقام‌های بسیار بلند نظام از نگاه عقیدتی بسیار نزدیک‌تر به تفکر طالبانی هستند، نسبت به حزب اسلامی دید بد دارند و مشروع ‌دانستن گرفتن قدرت توسط زور که اعتقاد فکری طالبان است، با برداشت دینی ما در تقابل و تضاد آشکار است”.
در این میان، شورای عالی صلح گفته است که رهبر حزب اسلامی پس از برداشته شدن تحریم‌ها به کابل خواهد آمد.
محمد امین وقاد، عضو شورای عالی صلح افزوده است که در نخستین گام‌ها تحریم‌ها علیه حکمتیار برداشته شود و زندانیان این حزب از زندان‌ها آزاد شوند و پس از آن گلبدین حکمتیار به کابل خواهد آمد.
امیدواری‌ها در میان اعضای حزب اسلامی بر این است که از میان ۵۰۰ زندانی حزب اسلامی، ۱۰۰ تن آنان هفتۀ آینده از بند رها شوند.

 

گلبدین‌حکمتیار به کابل می‌آید

گلبدین‌حکمتیار به کابل می‌آید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,