قسمت دوم از ماموریت سه‌گانه بارسلونا امشب انجام خواهد شد، البته اگر اتلتیک بیلبائو مانع قهرمانی لوئیس انریکه و شاگردانش در فینال جام حذفی اسپانیا نشود. “آبی و اناری پوشان” که با دو امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید قهرمان لیگ اسپانیا شدند، شنبه آینده در فینال لیگ قهرمانان اروپا باید در برلین به مصاف یوونتوس بروند.
بارسلونا همواره در “کوپا دل ری” خوب بوده و با ۲۶ قهرمانی، رکورددار بالا بردن جام حذفی در اسپانیا است. جایگاه دوم متعلق به بیلبائو، حریف امشب بارسلونا است با ۲۳ قهرمانی. هرچند که آخرین قهرمانی آن‌ها به ۳۱ سال پیش باز‌می‌گردد.
بازی در نوکمپ، ورزشگاه خانگی بارسلونا برگزار می‌شود، جایی که بیلبائو از ۱۴ سال پیش در آن رنگ پیروزی را ندیده است. شاگردان ارنستو والدراده گرچه فصل گذشته را در رتبه هفتم لالیگا به پایان رساندند و نتوانستند سهمیه حضور در لیگ اروپا را بگیرند، ولی موتور این در اواخر فصل گرم شد و بیلبائو در هفت بازی آخر فصل شکست‌ناپذیر باقی ماند.
بارسلونا هم اواخر فصل لالیگا نمایشی کم نقص داشت و با پیروزی در ۱۲ مسابقه از ۱۴ بازی آخرش قهرمانی را از مشت مادریدی‌ها بیرون کشید. بارسلونا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان هم بر بایرن‌مونیخ و پپ گواردیولا مربی سابقش غلبه کرد، تا در آستانه تجربه یکی از فصل‌های رویایی‌اش باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :