کنفرانس سه روزۀ علمی بررسی حقوق اجتماعی – اقتصادی زنان در پایتخت کشور برگزار شد.
این کنفرانس با حضور پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین مسلکی و سرپرست وزارت امور زنان، داکتر عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی ریاست جمهوری، اعضای شورای ملی، اعضای جامعۀ مدنی، مشاور امور زنان معاونیت اول ریاست جمهوی واساتید دانشگاه، از سوی وزارت امور زنان به همکاری مالی وتخنیکی دفتر(JSSP) به روز یک شنبه تاریخ ۳۰ حمل ۱۳۹۴ در هوتل کابل ستار برگزار گردید.
هدف از تدویر این کنفرانس بلند بردن سطح آگاهی حقوقی، تقویت هماهنگی میان نهاد های ذیربط و دریافت راه حل مشکلات اقتصادی زنان، عنوان شده است.
در این کنفرانس سرپرست وزارت امور زنان، ضمن ابراز امتنان از حضور پر رنگ اشتراک کنندگان، تدویر این کنفرانس را برای بررسی وضعیت حقوقی و اقتصادی زنان مهم دانسته، تنها پشتوانۀ قوی تیوری و عملی را برای برون رفت از وضعیت موجود زنان برای ثبات پایدار کشور حیاتی خواند.

وی در بخش از سخنانش، بی سوادی، فقر و تنگدستی را از عوامل اصلی عقب ماندگی زنان در کشور خوانده، بر توانمند سازی اقتصادی زنان تأکید نمود.
سرپرست وزارت امور زنان، با اشاره به رونق بازرگانی زنان صدر اسلام، گفت: بهترین پشتوانه برای گسترش اسلام عزیز، زنان تجارت پیشه بودند که برای وسعت بخشیدن دین مقدس اسلام از سرمایه های تجاری شان، کار گرفتند.
در همین حال مشاور حقوق رییس جمهور، با اشاره به تمرکز روی مسایل اساسی زنان در حکومت، بیان داشت: قانونی اساسی، دولت را ملزم ساخته است که توجه خاص به حضور زنان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

پوهندوی سید مسعود استاد اقتصاد دانشگاه کابل، ماری نماینده دفتر(JSSP) منیره یوسفی فعال مدنی از سخنرانان این کنفرانس بودند که روی وضیعت اقتصادی زنان، اهمیت تعلیم و توانمند سازی اقتصادی زنان، صحبت کردند.
همچنان در این کنفرانس سه روزه، بحث آزاد روی راه حل برای مقابله با بحران اقتصادی که زنان در افغانستان با آن مواجه هستند، و چهار میز مدور با پنل های جداگانه برای راه یافت های چالش زنان برگزار می گردد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :