دختران روباتیک هرات بعد از آنکه در رقابت بین المللی “روبوروی” در ایالات متحده آمریکا در میان ۲۴ کشور جهان مقام نخست را به دست آوردند امروز پنجشنبه ۲۷ثور، وارد هرات شدند.

 

دختران روباتیک هرات بعد از یک رقابت نفس‌گیر توانستند در رقابت بین المللی “روبوروی” در ایالات متحده آمریکا در میان ۲۴ کشور جهان مقام نخست را به دست آوردند.

«علی رضا مهربان» مربی تیم ملی روباتیک گفت که این مسابقات در میان ۱۶ گروه در ایالت “نیومکزیکو” آمریکا برگزار شده بود.

در عین حال «فاطمه قادریان» یک تن از دختران روباتیک گفت که آنها توانستند بعد از تلاش‌های زیاد مقام نخست در رقابت بین المللی “روبوروی” بدست آروند.

این دختران، ۱۴ روز پیش نیز موفق به کسب جایزه الهام برای مهندسان در مسابقات جهانی “فرست” در ایالت دیتوریت آمریکا شده بودند.

تیم دختران روباتیک پس از برنده شدن مدال نقره شجاعت در مسابقات جهانی روباتیک در واشنگتن، توانستند که جواز حضور در مسابقات دُبی، هوش مصنوعی در هلند و کانادا را بدست آورند.

با این حال «مونسه حسن زاده» معاون امور اجتماعی والی هرات دست آوردهای دختران رباتیک را قابل ستایش دانسته و گفت که اداره محلی هرات به پاس دست آوردهای این دختران رباتیک قرار است یک سری امکانات را به دسترس شان قرار دهد.

از سویی هم «عبدالرزاق احمدی» سرپرست معارف هرات گفت که دختران رباتیک می‌توانند با پشتیبانی مردم دست آوردهای بیشتر از این نیز داشته باشند.

با این همه دستاوردها، دختران روبات ساز هرات برای اولین بار در رقابت‌های بین المللی روباتیک به نمایندگی از کشوری شرکت کردند که زندگی شهروندان آن بیشتر با جنگ و خشونت گره خورده است.

 

بیشتر بخوانید:

کسب مقام نخست تیم روباتیک هرات در مسابقات میان 24 کشور جهان

کسب مقام نخست تیم روباتیک هرات در مسابقات میان ۲۴ کشور جهان

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: