رییس جدید کرکت بورد افغانستان می گوید: در تلاش است، که تا سال 2025 تیم ملی کرکت را همتراز تیم های کشورهای درجه یک این رشته ی ورزشی بسازد.

نیسم دانش که بر اساس فرمان محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به صفت رییس جدید کرکت بورد افغانستان تعیین شده است گفت که با یک طرح ده ساله برای انکشاف کرکت به کار خود آغاز می کند.

آقای دانش گفت که بخش مهم این طرح، تلاش ها برای حصول مقام نخست کرکت در سطح جهان می باشد. او افزود که انتخاب بازیکنان جدید، ساختن ورزشگاه ها و ایجاد باشگاه های ورزشی برای بازیکنان افغان در کشور های خارج در صدر این طرح قرار دارد.

نسیم دانش که روز یک شنبه رسماً وظیفه ی ریاست کرکت بورد را بر عهده گرفت، در ادامه افزود که برای تطبیق طرح ده ساله ی خود، افراد شایسته و کارفهم را در بخش های مختلف به کار خواهد گماشت.

رئیس جدید کرکت بورد افغانستان در نخستین روز کاری خود کمیته ی انتخاب بازیکنان تیم ملی را لغو کرد و کمیته ی جدیدی را جایگزین آن ساخت که تاج ملوک علم، مربی پیشین تیم ملی کرکت افغانستان نیز عضویت کمیته ی جدید را دارد.

تاج ملوک علم یکی از بنیان گذاران کرکت در افغانستان بوده و مدت زیادی مربی تیم ملی کرکت افغانستان بود، اما از چند سال به این سو از کرکت دور مانده بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :