در میان تیم‌های فوتبال کشور، تیم فوتبال زیر سن ۱۶ سال رشد قابل‌توجهی داشته است.
فوتبال در افغانستان روزبه‌روز در حال رشد و شکوفایی است و در این میان، فوتبال در رده‌های سنی پایین‌تر و به‌خصوص در رده‌های نونهالان و نوجوانان، پیشرفت فراوانی داشته است.
این تیم در رقابت‌های سال گذشته این رده سنی، موفق به حضور در میان ۱۶ تیم برتر آسیا شده بود.

IMG_20140820_073514
اکنون خبر می‌رسد که فدراسیون فوتبال ژاپن از تیم ملی فوتبال ۱۶ سال افغانستان برای شرکت در مسابقات دوستانه در این کشور دعوت کرده است.
در رقابت‌هایی که قرار است با حضور ده تیم این رده سنی در کشور ژاپن برگزار شود، تیم‌های ازبکستان، ایران، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان نیز حضور خواهند داشت.
این مسابقات از ۲۳ تا ۳۰ مارس انجام می‌شود و ده تیم در آن حضور خواهند داشت که البته هنوز فدراسیون فوتبال افغانستان در قبال حضور در این رقابت‌ها پاسخی ارائه نکرده است.
لازم به یادآوری است که دو ماه پیش‌ازاین پس از توافقاتی که میان فدراسیون فوتبال افغانستان و ژاپن صورت گرفته بود، قرار شده که این کشور در راستای رشد فوتبال افغانستان به فدراسیون فوتبال کشور کمک نماید.
بر اساس توافقات به‌عمل‌آمده قرار شده که فدراسیون فوتبال ژاپن در ایجاد فضاها و اماکن مناسب ورزشی، ارتقای ظرفیت ورزشکاران و حتی تحصیل ورزشکاران فوتبال افغانستان در این کشور، تسهیلاتی را در اختیار افغانستان قرار بدهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :