در این مقاله، راهکارهایی که به افراد کمک می کند تا اجتماعی باشند، مطرح شده است.
اجتماعی بودن نیازی ضروری برای زندگی در قرن حاضر است، که نه فقط به سلامتی روح کمک می کند، بلکه بر پیشرفت های شغلی نیز موثر است. در این مقاله، راهکارهایی که به افراد کمک می کند تا اجتماعی باشند، مطرح شده است.
مقاومت نکنید
از هر چیزی که مانع زندگی اجتماعی شما می شود دست بکشید. مقاومت نکنید. وقتی به این نتیجه برسیم که طبیعت زندگی تغییر است، می توانیم راحت تر خود را از هر چیزی که به آن چسبیده ایم رها کنیم. خود را آماده تغییر کنید. در گام اول از خانه بیرون بیایید و باور داشته باشید شما فردی دوست داشتنی و خوب هستند.
گفتگو را بیاموزید
مهارت گفتگو کردن را بیاموزید و اگر چنین مهارتی را ندارید، کافی است وقتی همسایه تان، هم کلاسی تان، یا حتی غریبه ای که از کنار شما رد می شود، یا شما او را در جایی اتفاقی می بینید، برایش دست تکان بدهید، به او لبخندی بزنید و با یک سلام و روز بخیر گرم و صمیمی وارد یک گفتگوی ساده با او شوید.
آغاز کننده باشید
منتظر نباشید تا دیگران به سمت شما بیایند و آغازگر حرف زدن با شما شوند. با افراد جدیدی که در پارک، مترو، کلینیک های پزشکی و یا هر جایی دیگر می بینید، شروع به حرف زدن درباره موضوعات ساده کنید. هنگام گفتگو شنونده خوبی باشید، تماس چشمی با مخاطب خود برقرار کنید و در آخر بگویید از آشنایی با او خوشحال شده اید، حتی اگر گفتن این جمله برایتان دشوار است با لبخندی گرم و صمیمی از او خداحافظی کنید.
علاقه مندی نشان بدهید
اگر کسی شروع به حرف زدن با شما می کند، نشان دهید که به شنیدن حرف های او علاقمند هستید. مخاطب شما باید احساس راحتی و خوشایندی از برقراری ارتباط داشته باشد. ملایمت و لبخند صمیمی شما، مخاطب را به حرف زدن بیشتر ترغیب خواهد کرد. هنگام برقراری ارتباط با دیگران بدانید که نباید با هدف های مخاطب به شوخی برخورد کنید و یا آرمان هایش را به مسخره بگیرید، یا سوالاتی بپرسید که جواب دادنش برای او سخت، یا ناراحت کننده باشد.
دریچه های قلب خود را بگشایید
در همایش ها، جلسات، نمایشگاه ها و کارهای گروهی شرکت کنید. در این گونه اجتماعات سریع تر می توانید دوست پیدا کنید. لازم است برای دوست پیدا کردن دریچه قلب تان را روی دیگران باز کنید و اجازه بدهید آنان به شما نزدیک شوند. شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را به آنها بدهید تا بتوانید آشنایی های ساده را به روابط دوستانه و عمیق تبدیل کنید.
به ظاهرتان اهمیت بدهید
همیشه ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید. به پاکیزگی و هماهنگی لباس هایی که می پوشید، اهمیت زیادی بدهید. تمیزی و زیبایی همیشه موجب جذابیت می شود. کسانی که به آراستگی ظاهری خود بی اهمیت هستند، به طور معمول در روابط اجتماعی نیز دچار مشکل می شوند.
مراقب ملاقات ها باشید
آنچه روابط اجتماعی را مستحکم تر می کند و منجر به صمیمیت می شود، نزدیکی و ملاقات است. فاصله افتادن بین دیدارها نمی تواند کمکی به شما در بهتر کردن روابط اجتماعی کند، اما مراقب باشید دیدارها و ملاقات ها بیش از اندازه نیز نشود که برای دیگران مزاحمت ایجاد کند، پایانی بد برای شما داشته باشد و شما را به این نتیجه برساند که در خانه ماندن و تنها بودن بهتر از بیرون رفتن و دوست شدن با دیگران است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :