وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون روز گذشته یکشنبه (۲۳ سرطان) آمار کاملی از کشته شدن غیرنظامیان در افغانستان ارائه کرد.

 

براساس این آمار در ۵ ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۹۵۰ غیر نظامی در نتیجه جنگ در افغانستان جان باخته‌اند و بیش از ۲۲۱۳ نفر نیز زخمی شده‌اند که شمار زیادی از این ارقام را کودکان تشکیل می‌دهند.

در این گزارش که تحت نام «تقویت امنیت و ثبات در افغانستان» به کنگره آمریکا داده شده است آمار تلفات غیرنظامیان از تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ الی ۳۱ می سال ۲۰۱۹ نگاشته شده است.

بر بنیاد جزئیات این گزارش، نیروهای ائتلاف خارجی تحت رهبری آمریکا در افغانستان مسئول کشته شدن ۶۰ غیرنظامی و زخمی شدن ۵۵ نفر دیگر هستند.

نیروهای افغان ۶۸ غیرنظامی را کشته‌اند و ۹۰ نفر نیز در جریان عملیات این نیروها زخمی شده‌اند.

بیشترین آمار کشتار غیرنظامیان مربوط به گروه‌های دهشت‌افگن در افغانستان است؛ بدین صورت این گروه‌ها مسئول کشتار ۷۷۸ غیرنظامی و زخمی کردن ۱۹۷۱ نفر دیگر هستند.

وزارت دفاع آمریکا با ارائه این گزارش تفاوت بزرگی را در آمار ارائه شده از سوی سازمان ناتو و هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان نمایان ساخت.

ماموریت حمایت قاطع یا ناتو در گزارش خود از تلفات غیرنظامیان در سه ماه نخست سال جاری میلادی اعلام کرده بود؛ ۴۰۱ غیرنظامی کشته و ۱۱۱۱ نفر زخمی شدند.

در همین حال هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان یا یوناما نیز گزارشی از تلفات غیرنظامیان ارائه کرد که براساس آن ۵۱۸ غیرنظامی کشته و ۱۱۹۸ نفر زخمی شدند.

 

بیشتر بخوانید:

 

وزارت دفاع آمریکا آمار تلفات غیرنظامیان افغانستان را ارائه کرد

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: