وزارت امور زنان کشور خشونت‌های اخیر در ولایت‌های بدخشان، جوزجان و بلخ را تقبیح کرده و این خشونت‌ها را نقض قوانین الهی دانسته است.
وزارت امور زنان کشور در اعلامیه‌ای گفته است که بر اساس گزارش‌های رسیده به این وزارت از قضایایی خشونت که اخیراً در ولایات بلخ و جوزجان به وقوع پیوسته چنین گزارش داده‌اند: خانمی در ولایت بلخ توسط شوهرش به علت نامعلوم به قتل رسیده است.
قتل یک دختر 25 ساله طی یک محکمه صحرایی در ولایت جوزجان و قتل دختری شانزده‌ساله در ولایت بدخشان که جسدش به تاریخ 3 جوزا 94 توسط نیروهای امنیتی در نزدیک ولسوالی مردیان آن ولایت دریافت گردیده است.
وزارت امور زنان خشونت‌ها و محکمه‌های صحرایی را که نقض قوانین الهی، حقوق بشر و قوانین نافذه کشور می‌باشد به‌شدت تقبیح نموده و مغایر ارزش‌های دین مبین اسلام می‌داند.
این وزارت قضایای خشونت را به همکاری سایر ارگان‌های حقوقی، عدلی و قضایی پیگیری نموده از تمام نهادهای متذکره می‌خواهد تا عاملان خشونت‌ها را به اسرع وقت دست قانون سپرده و به جزای اعمالشان برساند.
همچنان از تمام علمای دین، روحانیون ، و بزرگان و رسانه‌های جمعی می‌خواهد که در بیداری اذهان عامه راجع به زدودن خشونت‌ها همکاری نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :