آقای نور به آقای دوستم توصیه کرد که اگر اتهام بدرفتاری جنسی علیه او وارد باشد، بهتر است از سمتش کنار رود
اظهارات عطامحمد نور، سرپرست ولایت بلخ و رییس اجرائی جمعیت اسلامی افغانستان با بی‌بی‌سی فارسی، واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.
واکنش‌هایی که تا حال اظهار شده مربوط به بخشی از این مصاحبه درباره جایگاه عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری است که هم سخنگوی رییس جمهوری و هم رییس دفتر آقای دوستم به آن واکنش نشان داده‌اند.
آقای نور بدون ذکر نام فرد یا مقام خاصی گفت که “کسی” به دنبال جنجال‌های اخیر بین آقای دوستم و احمد ایشچی، به او گفته که در صورت کنار رفتن آقای دوستم، آیا علاقمند جانشینی او است.
هارون چخانسوری، سخنگوی اشرف غنی گفته: “از آدرس ارگ ریاست جمهوری در مورد معاونت اول ریاست جمهوری صحبت صورت نگرفته و این موضوع مطرح بحث هم نیست – همان‌طوری که در جریان مصاحبۀ اخیر آقای نور نیز به چنین چیزی اشاره صورت نگرفته است.”
ولی واکنش عنایت‌الله بابر فرهمند، رییس دفتر آقای دوستم تندتر است. آقای فرهمند در حساب کاربری فیسبوکش نوشته که اظهارات آقای نور “تحریک‌آمیز و تنش‌زا” و “لقمه بسیار بزرگ‌تر از دهن” او است.
رییس دفتر آقای دوستم افزوده: “مردم به‌خوبی می‌دانند که آقای نور پس از مسدود شدن منابع مالی بادآورده‌اش، مجبور به کنار آمدن با ارگ شده و او هیچگاه فراتر از منافع شخصی خود به چیزی فکر نکرده است.”
آقای فرهمند اظهارات آقای نور در مورد آقای دوستم را “مضحک و حکایت‌گر ناپختگی سیاسی” دانسته و افزوده که “کسانی هستند که این روزها از او (آقای نور) آله دستی علیه هم‌حزبی‌های خودش و بیشتر از آن علیه جنبش ملی اسلامی افغانستان و شخص معاون اول ریاست جمهوری، جناب جنرال عبدالرشید دوستم، ساخته‌اند.”

 

واکنش‌های تازه به گفته‌های اخیر عطا محمد نور

واکنش‌های تازه به گفته‌های اخیر عطا محمد نور

این مطلب را به اشتراک بگذارید: