مقام‌های ورمونت می‌گویند در حال همکاری با نهادهای دولتی برای پیشگیری از نفوذ هکرها به سیستم کنترل نیروگاه اند.
مسئولان یک نیروگاه برق در ایالت ورمونت آمریکا می‌گویند روی یکی از کامپیوترهای دستی خود کدهای هک‌کننده‌ای که به هکرهای روسی نسبت داده می‌شود مشاهده کرده‌اند.
نیروگاه برق برلینگتون گفته برای جلوگیری از انتقال این کدها به سرعت اقدام کرده‌اند. لپ‌تاپی که گفته شده کدها بروی آن پیدا شده‌اند به شبکه کنترل نیروگاه متصل نبوده است.
بنابر این گزارش، نیروگاه برلینگتون از سوی دستگاه‌های دولتی نسبت به وجود کدهای “گریزلی استپ” که به هکرهای روسی نسبت داده می‌شود، هشدار دریافت کرده بود.
این رویداد هم‌زمان با اخراج ۳۵ دیپلمات روسیه از آمریکا صورت گرفت که در دو روز پیش کاخ سفید دستور آن را صادر کرده بود؛ علت اخراج این دیپلمات‌ها ادعای دولت آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در هک کردن ایمیل‌های حزب دموکرات و ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد این حزب در انتخابات نوامبر گذشته بوده است.
ادعایی که مسکو آن را همواره رد کرده و گفته هیچ اقدامی از سوی دولت روسیه برای دخالت در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری صورت نگرفته است.
با وجود این، دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا، با تمجید از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، پرهیز او از اخراج متقابل دیپلمات‌های آمریکایی را ستود.
نیروگاه برق برلینگتون اعلام کرده با همکاری نهادهای دولتی در حال ردگیری این بدافزار است تا نسبت به پیشگیری از نفوذ آن در سیستم کنترل این نیروگاه مطمئن شود.
پیتر شاملین، فرماندار دموکرات ایالت ورمونت خبر پیدا شدن این کدهای هک کننده در نیروگاه برق ایالتش را اعلام کرد.

 

هکرهای روسی در تلاش نفود به کامیپوترهای یک نیروگاه برق در امریکا

هکرهای روسی در تلاش نفود به کامیپوترهای یک نیروگاه برق در امریکا

این مطلب را به اشتراک بگذارید: