وزارت داخله افغانستان تفاهمنامه ایجاد مرکز آموزشی مستقل را برای پولیس های زن با پولیس اتحادیه اروپا امضا کرد.

محمد ایوب سالنگی، سرپرست وزارت امور داخلۀ افغانستان گفت که پولیس اتحادیۀ اروپایی در زمینۀ فراهم آوری تجهیزات آموزشی، استخدام و آموزش پولیس های زن و طرح و تطبیق نصاب تعلیمی این مرکز با وزارت امور داخله همکاری خواهد کرد.

آقای سالنگی همچنان گفت که امضای تفاهمنامه همکاری با پولیس اتحادیه اروپایی، وزارت امور داخله را در راستای تطبیق استراتیژی پولیس ملی و جلب و جذب بیشتر زنان در صفوف پولیس کمک خواهد کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله گفت که قرار است تا ۱۸ ماه آینده کار ساختمانی این مرکز تکمیل شود. او افزود که این مرکز در هر دورۀ آموزشی ظرفیت جذب حدود ۳۰۰ نفر را خواهد داشت.

آقای صدیقی گفت که در نظر است تا این مرکز در سال های آینده برای بلند بردن ظرفیت مسلکی زنان پولیس تا مقطع لیسانس انکشاف داده شود.

بر اساس معلومات وزارت داخله در حال حاضر زنان پولیس در ۱۳ مرکز مشترک پولیس در ولایات مختلف، در بخش هایی که برای زنان مشخص شده است آموزش های مسلکی را فرا می گیرند.

مشکلات فرهنگی

هم اکنون ۲۲۰۰ زن در صفوف پولیس سرگرم خدمت است. اما بر اساس پلان های از قبل تعیین شده، قرار بود که تا پایان سال روان شمار زنان در صفوف پولیس به ۵۰۰۰ نفر برسد.

حکمت شاهی، مسوول حقوق بشر و امور زنان در وزارت امور داخله می گوید که در کوتاه مدت تلاش بر این است که شمار پولیس زن به ۲۵۰۰ نفر برسد و در میان مدت این رقم به ۵۰۰۰ نفر رسانده شود.

خانم شاهی گفت تا ماه حمل سال آیندۀ خورشیدی ۱۰۰ زن دیگر نیز در صفوف پولیس جذب خواهند شد. او افزود که زنان تازه جذب شده در پولیس ملی، برای فراگیری آموزش های مسلکی به ترکیه اعزام خواهند شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :