پس از برگزاری نیمی از مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر ایران،تیم سپاهان توانست با پیروزی مقابل تیم راه آهن و با یک بازی بیشتر هم امتیاز با تیم تراکتورسازی در صدرجدول قرار بگیرد.
زرد پوشان اصفهانی حالا به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شده اند. صرف نظر از پیشرفتهای فنی این تیم موضوعی که موجب شده تا سپاهان یکبار دیگر کاندیدای اصلی قهرمانی شود روحیه جنگندگی و میل به پیروزی بازیکنان این تیم است.
پس از پیروزی سپاهان مقابل تراکتور بنظر می رسد که این تیم به خودباوری لازم برای قهرمانی دست پیدا کرده است. همچنین پیروزی هفته گذشته این تیم در دقایق پایانی مقابل پرسپولیس اعتماد به نفس شاگردان فرکی را دو چندان کرده است.
برای قهرمانی در ماراتون لیگ تنها موضوعات فنی تاثیرگذار نیست. انگیزه، اعتماد به نفس، باور به توانایی تیمی و میل به پیروزی از مهمترین ابزارهای یک تیم برای قهرمانی است. پبروزی مقابل تراکتور سازی و پرسپولیس نه تنها موجب شد که سپاهان شش امتیاز حساس کسب کند، بلکه موجب شد که این تیم از لحاظ روانی نیز کاملا در شراید ایده آل قرار گیرد.
تراکتور، سپاهان و فولاد تمامی فاکتورهای لازم برای قهرمانی را دارا هستند، اما نفت به رغم تمامی شایستگی هایش نشان داده است که از لحاظ روانی هنوز فاقد توانایی لازم در کورس پرفشار قهرمانی است. با نگاهی به بازیهای باقیمانده و بازیهای نسبتا آسان سپاهان به نظر می رسد که این تیم شانس بیشتری دارد.
تراکتور با توجه به پیروزی سپاهان در این هفته فشار روانی زیادی را تحمل می کند. همین استرس می تواند موجب لغزش تراکتور شود. اگرشاگردان تونی بتوانند در بازی یکشنبه مقابل پیکان سه امتیاز بازی را به دست بیاورند تا حدود زیادی می توانند بر استرس و فشار روانی موجود غلبه کنند و گام بلندی به سوی قهرمانی بردارند.
استقلال با تساوی مقابل پدیده کاملا از کورس قهرمانی خارج شد و حتی کسب سهمیه آسیایی آبی پوشان نیز دور از دسترس است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :