ویلی برانت-هاوس در برلین، پایتخت آلمان نمایشگاه عکس”چهار زن سرکش در کابل” را راه اندازی کرده است. لیلا احمدی عکاس آلمانی-افغان در مورد کار دشوارش در افغانستان در مصاحبه با دویچه وله توضیح داده است.
لیلا احمدزی زندگی چهار زن افغان را به تصویر کشیده است. در این عکس ما یک زن پولیس و فیلم ساز را می بینیم. هر روز او روی خط باریکی از آزادی های فردی و دیدگاه سنتی جامعه راه می رود. نیروهای بین المللی کم می شوند و او ترس دارد که طالبان اسلامگرا دوباره قدرت بگیرند و به آزادی اش نقطه پایان بگذارند.
این نماینده پارلمان از طبقه بالای جامعه است. او هم همانند دیگر نمایندگان زن هر روز برای آزادی مبارزه می کند. گاهی او زندگی اش را به خطر می اندازد که خودش را به خاطر هیچ پشت دیوارهای خانه زندانی نکند. در پارلمان افغانستان برای زنان یک سهمیه وجود دارد. اما جامعه هنوز مردسالار است و زنان قوی هنوز هم مشکلاتی دارند که باقیست.
از سال ۲۰۱۴ یک قانون جدید خانوادگی در افغانستان وجود دارد که اگر زنان در خانواده مورد سوءرفتار قرار بگیرند، اعضای خانواده نمی توانند در محکمه شهادت بدهند. به این ترتیب مجرمان مجازات نمی شوند. این وضعیت برای زنانی مثل ریزه گل ۳۵ ساله که مادر هفت فرزند است، کشنده می باشد.
پری غلامی یک ستاره است. این هنرپیشه و آوازخوان خودش با هنرش بیشتر در دید مردان قرار دارد و به همی خاطر خیلی ها او را یک روسپی می دانند. لیلا احمدزی عکس هایی قوی خلق کرده است. عکس های هنری و پرتره های شاعرانه مثل این عکس. این عکاس افغان در آلمان درس خوانده و در برلین زندگی می کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: