نمایشگاهی از آثار نقاشی سه خواهر مهاجر افغان در “فرهنگسرای ملل” در تهران پایتخت ایران برگزار شد. این نمایشگاه ۳۰ اثر این خواهران نوجوان مهاجر را به نمایش گذاشته که با کمترین امکانات آنان را خلق کرده اند.
بلقیس، سکینه و نرگس محمدی حتی تصورش را هم نمی کردند که به عنوان مهاجر بتوانند روزی در ایران نمایشگاه برگزار کنند. آنها هنوز دانش آموز هستند و نقاشی با پنسل را در مکتب آموخته اند. بلقیس در لیسه و سیکنه و نرگس در مکتب متوسطه درس می خوانند.
آثار هنری این دختران نوجوان که بزرگترین شان ۱۶ سال عمر دارد در فرهنگسرای ملل در تهران به نمایش گذاشته شده و تاکنون با استقبال گسترده ای روبرو گردیده است. در مجموع ۳۰ اثر هنری این خواهران مهاجر در این نمایشگاه از هفدهم تا بیست و سوم ماه سرطان در معرض دید تماشاگران گذاشته شده است.
بلقیس محمدی خواهر بزرگتر از برگزاری این نمایشگاه بسیار خرسند است و آن را در پیشرفت هنری خود و خواهرانش در آینده مفید می داند: «این نمایشگاه به ما روحیه می دهد و تشویق مان می کند. در آینده می توانیم نمایشگاه های دیگری هم برگزار کنیم.»
پدر این خواهران مهاجر همانند دیگر مهاجران افغان در ایران شغل آزاد دارد و به گفته خودشان به سختی می تواند هزینه مکتب رفتن شان را تهیه کند. شماری از بازدید کنندگان این نمایشگاه، از جمله یک تاجر فرش وعده سپرده است که برخی از نقاشی های این خواهران را خریداری کرده و در طرح های فرش هایش استفاده می کند.
مریم یگانه، دبیر هنر این خواهران که در برگزاری “نمایشگاه نقاشی سه خواهر نوجوان افغان” نقش دارد، در مورد این هنرآموزانش می گوید: «این دختران استعداد هنری خاصی دارند. گیرایی شان بالاست. مثلا وقتی در مورد کنتراست و ترکیب بندی و چیزهایی که باعث می شود که یک نقاشی خوب شود در صنف صحبت می کردم، آنها خیلی زود این مسائل را در نقاشی های شان استفاده می کردند. طرح های زیادی هم در ذهن شان دارند».

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :