نیروهای ویژه ریاست عمومی امنیت کابل از دستگیری یک استاد دانشگاه و دو دانشجو فارغ‌التحصیل دانشگاه کابل خبر دادند.

 

به گفته این نیروها؛ این افراد به اتهام تبلیغ عقاید افراطی و جلب و جذب افراد برای گروه داعش و همچنان «طراحی حملات و سازمان‌دهی عملیات تروریستی» از مربوطات شهر کابل بازداشت شدند.

ریاست امنیت عمومی کابل رو گذشته یکشنبه (۱۶ سرطان) خبرنامه‌ای را منتشر ساخت و گفت؛ این استاد دانشگاه کابل مبشر مسلم یار عنوان می‌شود و مسئول جلب و جذب نیرو برای گروه داعش بوده است.

این ریاست در ادامه خبرنامه خود از بازداشت دو برادر به نام‌های احمد طارق و احمد فاروق خبر داد که روز گذشته توسط نیروهای ویژه امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

در خبرنامه آمده است؛ این دو برادر در بازجویی‌ها اعتراف کرده‌اند؛ ظاهر داعی، محمد معروف راسخ و مبشر مسلم یار که اساتید برجسته دانشگاه شرعیات کابل هستند آن‌ها را به گروه داعش جذب کرده‌اند.

این دو برادر در اعترافات خود شخص دیگری به نام ابو عبیدالله متوکل را نیز به عنوان سربازگیر داعش معرفی کردند و گفتند که در کنار استادان دانشگاه کابل آن‌ها را برای پیوستن به داعش متقاعد کرده است.

این در حالی است که در ماه دلو سال گذشته نیز ابو عبیدالله متوکل توسط نیروهای امنیت ملی کابل بازداشت شده بود و علت آن هم استخدام صدها دانشجو برای گروه داعش گفته شده بود.

گفتنی است در هفته‌های گذشته نیز دو استاد دیگر دانشگاه کابل به اتهام تبلیغ گروه داعش و عقاید افراطی توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شده بودند.

 

بیشتر بخوانید:

 

نفوذ داعش به دانشگاه‌ها؛ استاد سربازگیر این گروه در دانشگاه کابل بازداشت شد

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: