نشست هماهنگی فعالیت‌های واحدهای جندر وزارت‌ها و ادارات دولتی، روز دوشنبه ۱۳ ثور در تالار آموزش وزارت امور زنان برگزار شد.
سیده مژگان مصطفوی معین مسلکی و پالسی وزارت امور زنان، برنامه‌های سال ۱۳۹۴ وزارت امور زنان را که در رابطه به جندر راه‌اندازی می‌شود به روسا و آمرین واحدهای جندر وزارت‌ها و ادارات دولتی شریک ساخته، گفت، در سال جاری مقرره منع تبعیض، قانون خانواده به همکاری وزارت عدلیه طرح و تصویب خواهد شد تا این که بتوانم تبعیض جنسیتی را در جامعه مردسالار افغانستان به حداقل کاهش دهیم و در تنظیم خانواده‌ها نقش بارز را برای بهبود وضعیت اجتماعی خانواده‌ها، انجام دهیم.
همچنان، بانو مصطفوی از طرح و تصویب استراتژی حقوق و مصونیت اقتصادی زنان و پالسی زنان متشبیث در سال ۹۴ هجری خورشیدی، خبر داد.
معین مسلکی وزارت امور زنان، بازنگری شاخص‌های پلان کار ملی برای زنان افغانستان را نظر به هدایت رییس‌جمهور از برنامه‌های مهم سال جاری وزارت امور زنان دانسته، از همه واحدهای جندر خواست، پیشنهاد‌های خود را در بخش‌های مربوطه‌شان به این وزارت تسلیم نمایند تا اینکه به شورای وزیران گزارش دهیم.
وی با اشاره، به ایجاد کمیته برای رسیدگی به مشکلات و برقراری نظم روابط واحدهای جندر با وزارت امور زنان، گفت، این کمیته چالش‌های واحدهای جندر را از نزدیک بررسی و به حل آن تلاش می‌نماید.
همچنان در این نشست، فعالیت‌های آمریت ارتقای ظرفیت وزارت امور زنان و چگونگی تهیه پالسی از سوی آموزگاران واحد جندر وزارت امور زنان، پیشکش گردید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :