ارزیابی های صورت گرفته، مردم ولسوالی زنده جان، غوریان و کرخ هرات، از سه مشکل عمده ی صحت، معارف و خشونت رنج میبرند.

این ارزیابی از سوی نهاد فرهنگی اجتماعی واسا در هرات صورت گرفته و مسوولان آن گفته اند که این مشکلات به شکل حاد آن دیده میشود و می بایست که دولت برای رفع آن در سال آینده بودجه ی مناسبی را مد نظر قرار دهد.

در همایشی که برای گفتمان مردم و مقامات دولتی ولسوالی های زنده جان، غوریان و کرخ هرات صورت گرفته بود، پیرامون مشکلات جدی فرا روی مردم بحث صورت گرفت.

بنا بر گفته های واسع سیدی، مسوول اجرایی دفتر واسا، این ارزیابی از ۶ ماه گذشته به این سو صورت گرفته و طی آن معلوم شده که مردم این ولسوالی ها در بدترین وضع ممکن از لحاظ صحت، معارف و خشونت علیه زنان به سر میبرند.

به گفته ی او، نیاز است تا برای رفع این مشکلات دولت توجه و بودجه ی لازم را اختصاص داده و برای سال آینده، اقدام جدی را روی دست گیرد.

آقای سیدی هم چنان گفته که در نظرسنجی های صورت گرفته مردم این ولسوالی ها به دلیل فقر زیاد توانایی پیشبرد یک زندگی معمولی را هم ندارند.

در همین حال ناصر اسودی، رییس اداره ی اقتصاد و نماینده ی اداره ی ولایت در این همایش خاطرنشان کرد که بزرگترین چالش فرا روی دولت در جهت از بین بردن مشکلات جدی مردم، کمبود بودجه ی مالی میباشد.

به گفته ی او، قرار است تا با سنجش دقیق و بررسی تمام زوایا، یکایک این مشکلات که بیشتر در بخش درمان و معارف به چشم می خورد، برطرف گردد.

گفتنی است که بیشترین چالش های درمان و معارف در ولسوالی های هرات مربوط به نبود صنفهای معارفی و کلینک های درمانی میباشد.

گفته شده که بسیاری از مردم برای اینکه خود را به یگانه درمان گاه ولسوالی برسانند؛ مجبور هستند ساعت ها راه را طی کرده و به درمان خود بپردازند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :