بوروسیا مونشن‌گلادباخ موفق شد با پیروزی در برابر بایر لورکوزن گامی بزرگ در راه حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بردارد. کلن، ولفسبورگ، دورتموند، آگسبورگ و فرانکفورت از دیگر تیم‌های موفق هفته ۳۲ بودند.
در آخرین دیدار هفته ۳۲ بوندس‌لیگا که عصر یکشنبه (۱۰ مه) برگزار شد، کلن با پیروزی ۲ بر صفر شالکه از خطر سقوط به لیگ دسته دوم رهایی یافته و در جمع دسته‌اولی‌ها ماندگار شد. کلنی‌ها در حضور ۴۶ هزار تماشاگر هم از انسجام دفاعی خوبی برخوردار بودند و هم عملکرد تهاجمی خوبی از خود نشان دادند. “ریسه” در دقیقه ۳۴ اولین گل کلن را به ثمر رساند و گرهارد ۱ دقیقه پیش از پایان بازی پیروزی ۲ بر صفر کلن را مسجل ساخت.
در نخستین دیدار باقیمانده هفته ۳۲ بوندس‌لیگا تیم ولفسبورگ توانست با نتیجه ۳ بر یک بر میزبان خود، پادربورن پیروز شد و بار دیگر رده‌ی دوم جدول را به خود اختصاص داد. “باس دوست”، مهاجم ولفسبورگ با زدن دو گل یکی از چهره‌های برتر میدان بود و سهم مهمی در پیروزی تیمش در این دیدار داشت.
تیم بحران‌زده‌ی اشتوتگارت توانست با پیروزی خانگی مقابل ماینس سه امتیاز حیاتی به دست آورد و به رهایی از خطر سقوط به لیگ دسته دوم همچنان امیدوار باشد. اشتوتگارتی‌ها به ویژه در اواخر نیمه دوم توانستند حملات خود را با کارایی بیشتر به نتیجه رسانند و در دقایق ۶۶ و ۷۸ دو بار دروازه ماینس را باز کنند. اشتوتگارت اگر چه در قعر جدول به سر می‌برد، اما با رده ۱۵ جدول تنها یک امتیاز فاصله دارد.
حساس‌ترین دیدار هفته ۳۲ بوندس‌لیگا روز شنبه (۹ مه) میان تیم‌های بوروسیا مونشن‌گلادباخ و بایر لورکوزن (پیراهن قرمز) برگزار شد که در رده‌های بالای جدول به سر می‌برند. گلادباخی‌ها پس از ۲۶ سال انتظار توانستند برای نخستین بار در خانه خود لورکوزن را در طی مسابقات بوندس‌لیگا شکست دهند و سه امتیاز به دست آورند. نخستین گل این دیدار را ماکس کروزه (چپ) در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند.
مونشن‌گلادباخ در این دیدار عملکرد بهتری از خود نشان داد و در استفاده از موقعیت‌های به‌دست آمده نیز بهتر عمل کرد. پاتریک هرمان و ترائورها به ترتیب در دقایق ۸۱ و ۸۸ دروازه لورکوزن را به کردند، تا تیمشان سه امتیاز حفظ کرده و دست کم تا روز یکشنبه که دیدار ولفسبورگ برگزار می‌شود، به رده‌ی دوم جدول ارتقا یابد.
بوروسیا دورتموند نیز از تیم‌های موفق پیکارهای هفته ۳۲ بوندس‌لیگا بود. زردپوش‌های دورتموند توانستند در خانه خود و در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر هرتا برلین را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهند. زردپوش‌های دورتموند که این دیدار را پرجنب و جوش آغاز کرده بودند، در همان دقایق نخست حاصل تلاش‌های خود را گرفتند. در دقیقه ۸ بازی زبوتیچ، مدافع میانی دورتموند با ضربه سر توپ را درون دروازه حریف جای داد.
بوروسیا دورتموند نیمه دوم را نیز توفانی آغاز کرده و سه دقیقه بعد از شروع نیز توانست برای بار دوم دروازه مهمان پایتخت‌نشین خود را باز کند. در حالیکه دورتموند با این پیروزی شانس ارتقا به رده‌ی ششم جدول و حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ اروپا را حفظ کرده، هرتا برلین از خطر سقوط به لیگ دسته دوم رهایی نیافته است.
تیم بایرن مونیخ که چند روز پیش در طی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا با نتیجه ۳ بر صفر از بارسلونا شکست خورده بود، هفته ۳۲ بوندس‌لیگا را نیز با ناکامی پشت سرگذاشت و در خانه خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب آگسبورگ شد. تک‌گل این دیدار را رائول بابودیلا (چپ در تصویر) در دقیقه ۷۱ به ثمر رساند تا آٰسبورگ با این پیروزی شیرین به خانه بازگردد و رده‌ی پنجم جدول را به خود اختصاص دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :