صدها پناه‌جو پس از چند ساعت توقف در مرز مجارستان، با قطار وارد شهر وین اتریش شده و بسیاری از آن‌ها فوراً سوار قطارهایی به مقصد آلمان شده‌اند.
در پی کشف اجساد ۷۱ نفر در کامیونی در اتریش، این کشور هم بازرسی از موترهای در حال ورود از مجارستان را افزایش داده است. پنج نفر در ارتباط با آن حادثه دستگیرشده‌اند.
تصور می‌شود بیشتر کسانی که اجساد آن‌ها پیدا شد شهروندان سوریه بودند که از جنگ داخلی می‌گریختند. وزارت داخله گفته که اگر توافقی در مورد توزیع منصفانه مهاجران به دست آید، بازرسی‌های شدیدتر لازم نخواهد بود.
آنگلا مرکل نخست‌وزیر آلمان هم گفته است که کشورهای اروپایی باید بار سنگین هجوم شمار زیاد مهاجران رابین خود تقسیم کنند.
روز دوشنبه همچنین هزاران نفر در اتریش طی تظاهراتی خواستار حقوق بهتر برای مهاجران شدند. مقام‌های اتریشی روز دوشنبه گفتند که قطارهایی که از بوداپست به‌طرف وین می‌رفتند را متوقف کردند و گفتند هرکسی را که در مجارستان درخواست پناهندگی کرده باشد برمی‌گردانند. اما معلوم نیست چنین اتفاقی افتاده باشد.
شرکت خط آهن اتریش گفت مسیر بوداپست به دلیل جمعیت زیاد مسافران مختل شده است. پولیس اتریش گفت تا هزار نفر از طریق خط آهن وارد وین شدند؛ جایی که داوطلبان میان آن‌ها آب و غذا توزیع می‌کردند.
نخست‌وزیر آلمان از مردم خواست تا به اعتراضات علیه مهاجرانی که وارد کشور می‌شوند، نپیوندند. پولیس می‌گوید مهاجران پس از ورود به اتریش دو هفته وقت دارند درخواست پناهندگی کنند.
شمار مهاجرانی که در ماه جولای به مرزهای اروپا رسیدند ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود که یک رکورد به‌حساب می‌آید. آلمان انتظار دارد امسال ۸۰۰ هزار نفر به این کشور مهاجرت کنند که چهار برابر سال قبل است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: