سرپرست ولسوالی غوریان ولایت هرات از افزایش روز افزون معتادان مواد مخدر هشدار می ‌دهد.
این مقام محلی با آنکه آمار دقیقی از معتادان مواد مخدر ارایه نمی ‌کند، اما می‌ گوید حد اقل ۱۸۰۰ خانم معتاد در جمع انبوهی از معتادان در این ولسوالی زندگی می ‌کنند.
غوریان یکی از ولسوالی ‌های غربی ولایت هرات است، و افزایش روز‌افزون معتادان در این ولسوالی‌ حالا نگرانی مقام ‌های حکومتی این ولسوالی را بر انگیخته است.
سرپرست ولسوالی غوریان هم ‌مرز بودن آن ولسوالی با ایران را یکی از دلایل عمده ‌ی افزایش معتادان در آن ولسوالی عنوان می ‌کند و هشدار می ‌دهد که اگر به این چالش توجه جدی از سوی حکومت وحدت ملی صورت نگیرد، اعتیاد به یک فاجعه غیر قابل مهار تبدیل خواهد شد.
در همین حال مسوولان در اداره مبارزه با مواد مخدر هرات، از تکمیل شدن ۷۵ در صدی کلینک ۲۰ بستری برای معتادان در ولسوالی غوریان خبر می‌ دهند.
غلام جیلانی دقیق سرپرست این اداره می ‌گوید که ۷۵ درصد کار اعمار این کلنیک تکمیل شده و تا چند ماه آینده به بهره ‌برداری سپرده خواهد شد.
آقای دقیق با آن‌ که خدمات انجام‌ شده در برابر این همه معتاد در این ولسوالی را بسنده نمی‌ داند ولی امید‌وار است تا حکومت وحدت ملی توجه ویژه در زمینه تداوی معتادان به مواد مخدر نماید.
نگرانی از افزایش روز افزون معتادان به مواد مخدر در ولسوالی غوریان هرات در حالی مطرح می ‌شود که به گفته مسوولان اداره مبارزه با مواد مخدر هم اکنون ولایت هرات میزبان بیش از شصت هزار معتاد است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :