سرور دانش معاون دوم رییس جمهور غنی امروز اعلام کرد؛ اتهام فساد اخلاقی در ارگ ریاست جمهوری بی‌اساس و نادرست است.

 

آقای دانش در ادامه اتهام آزار و اذیت زنان در ارگ ریاست جمهوری که از سوی برخی چهره‌ها مطرح شده است را شایعه و عقده گشایی عنوان کرد.

معاون دوم ریاست جمهوری این گفته‌ها را در نشست «هماهنگی نهادهای حقوق زنان در مبارزه با خشونت علیه زنان» که امروز در کابل برگزار شد مطرح کرده است.

او در ادامه با اشاره به اتهام علیه ارگ ریاست جمهوری و سایر ادارات دولتی مبنی بر طلب رابطه جنسی در ازای استخدام زنان عنوان کرد؛ این اتهامات به هدف کمپاین انتخاباتی عنوان شده‌اند.

سرور دانش در این نشست از دادستانی کل افغانستان خواسته است تا پیرامون این موضوع تحقیق گسترده انجام دهد.

همچنین آقای دانش از دادستانی خواسته است در صورت اثبات نادرست بودن اتهام وارده به نهادهای دولتی هویت این افراد را افشا کرده و آنان را مجازات کند.

این در حالی است که نخستین بار حبیب الله احمدزی مشاور پیشین رییس جمهور غنی اتهام سوء استفاده جنسی از زنان را در ارگ ریاست جمهوری عنوان کرد.

گفتنی است بی بی سی نیز به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد زنان در ارگ ریاست جمهوری و ادارات دولتی از سوی مقام‌های ارشد کابینه و مشاوران آزار و اذیت جنسی می‌شوند.

این در حالی است که برخی از زنان نیز در مصاحبه‌هایی عنوان کرده‌اند در ازای دریافت کرسی در ادارات دولتی تن به رابطه جنسی با مقامات ارشد داده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

 

معاون دوم رییس جمهوری: اتهام فساد اخلاقی در ارگ کمپاین انتخاباتی است

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: