غلام حضرت مشفق شهردار هرات در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات شهرداری اعلام کرد؛ نزدیک به شش ماه است که بیش از هفتاد پروژه انکشافی در این ولایت متوقف شده‌اند و دلیل اصلی آن نیز عدم منظوری بودجه انکشافی است.

 

شهردار هرات در ادامه گفته‌های امروز یکشنبه (۹ تیر/سرطان) افزود؛ مشکلات فنی در طرح بودجه توسعه‌ای این اداره وجود داشته است از این رو حکومت مرکزی این طرح را مسترد کرده و به اداره بازگردانده است.

آقای مشفق در ادامه گفت؛ ۴۰۰ میلیون افغانی رقم پیش‌بینی شده بودجه توسعه‌ای شهرداری هرات است که انتظار می‌رود مرکز تا هفته دیگر آن را به حساب شهرداری هرات واریز کند.

این در حالی است که نمایندگان شورای ولایتی هرات نیز از عدم منظوری بودجه انکشافی شهرداری این ولایت به تندی انتقاد می‌کنند.

نجیب‌الله محبی منشی شورای ولایتی هرات پیرامون این مسئله می‌گوید؛ میلیون‌ها افغانی مالیات به صورت سالانه و به بهانه‌های مختلف تحت نام شهرداری هرات از مردم جمع‌آوری می‌شود.

آقای محبی ادامه داد؛ علی‌رغم جمع‌آوری مالیات و با گذشت نیمی از سال مالی، تا هنوز بودجه انکشافی شهرداری ولایت هرات منظور نشده است.

این عضو شورای ولایتی با اشاره به پروژه‌های متوقف شده افزود؛ کار بهسازی جاده درب قندهار، ترمیم جاده‌های مرکزی شهر هرات و ساخت کانال‌های آب‌رو در این شهر به دلیل عدم منظوری بودجه شهرداری تاهنوز تکمیل نشده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

 

مشکلات شهرداری هرات در سایه عدم منظوری بودجه انکشافی

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: