در ادامه مسابقات تنیس جام دیویس در گروه جهانی و در مرحله یک چهارم نهایی٬ دو تیم فرانسه و بریتانیا در سه روز مقابل هم قرار گرفتند و در بازی چهارم اندی ماری با پیروزی سه بر یک مقابل ژیل سیمون٬ امتیاز بریتانیا را به سه رساند و تیمش را راهی مرحله نیمه نهایی این مسابقات کرد.
بریتانیا در نیمه نهایی مقابل استرالیا دومین تیم پر افتخار تاریخ این مسابقات قرار می‌گیرد. از سال ۱۹۸۱ این نخستین بار است که بریتانیا به نیمه نهایی جام دیویس می‌رسد.
در مسابقه سرنوشت‌ساز که از ساعت ۱۲:۴۵ به وقت لندن آغاز شد٬ ماری بهترین تنیس باز بریتانیا و نفر سوم جهان مقابل سیمون٬ نفر یازدهم رده بندی جهانی بازی کرد.
نخستین ست را دو تنیس‌باز شانه به شانه پیش بردند٬ اما برتری سیمون و تا حدی بدشانسی و بی دقتی ماری که کمی هم عصبی‌اش کرده بود٬ کار را با نتیجه ۴-۶ به سود تنیس‌باز فرانسوی تمام کرد.
ست دوم هم هر دو کار سختی داشتند که نهایتا به تای‌برک کشیده شد. اما این بار٬ تلاش ماری به ثمر نشست و توانست ۷-۶ این ست را به پایان برساند.
در ست سوم و چهارم ماری که اختیار بازی را در دست گرفته بود٬ کاری بسیار راحت‌تری نسبت به ست‌های قبلی داشت توانست ۶-۳ و ۶-۰ پیروز شود و با بریتانیا به مرحله بعدی برود.
این مسابقات از روز هفدهم تا نوزدهم در زمین چمن کوئینز در لندن برگزار شد.
در نخستین مسابقه بین دو تیم٬ جیمز وارد از تیم بریتانیا مقابل ژیل سیمون فرانسوی قرار گرفت و سه بر صفر (۴-۶، ۴-۶، ۱-۶) باخت.
مسابقه دوم میان اندی ماری و جو ویلفرید سونگا٬ نفر دوازدهم رده‌بندی جهانی با پیروزی ماری تمام شد و بریتانیا نخستین امتیاز خود را به دست آورد.
این بازی سه بر صفر تمام شد، اما ماری در دو ست نخست که هر دو به تای‌برک کشید به سختی حریفش را شکست داد و ست سوم را ۶ بر ۲ برد.
بازی سوم بین دو رقیب قدیمی مسابقه دوبل بود که اندی و جیمی ماری مقابل سونگا و نیکلا ماهو قرار گرفتند. برادران ماری که از امتیاز میزبانی بهره می‌بردند٬ ست اول را واگذار کردند، اما توانستند با پیروزی در سه ست پیاپی امتیاز بریتانیا را به دو برسانند.
بازی مرحله نیمه نهایی استرالیا و بریتانیا روزهای ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر در بریتانیا برگزار خواهد شد.
در دیگر بازی نیمه نهایی هم بلژیک و آرژانتین در مقابل هم قرار خواهند گرفت.
مرحله فینال از ۲۷ تا ۲۹ نوامبر برگزار می شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :