ماریا بشیر رییس پیشین سارنوالی استیناف ولایت هرات اظهار می دارد که از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ شده است.
ماریا بشیر یکی از حامیان حقوق زن بوده و می‌گوید هم چنان مصمم است تا به خاطر برآورده ساختن حقوق زنان به مبارزات خود ادامه دهد.
محمد اشرف غنی رییس‌جمهور کشور در سفری که تقریباً دو ماه قبل به هرات داشت دست به تغییر و تبدیلی‌های نسبتاً بزرگی در ادارات مختلف دولتی زد.
در این میان ماریا بشیر رییس پیشین سارنوالی استیناف ولایت هرات تنها زنی بود که به اساس تصمیم رییس‌جمهور از وظیفه‌اش سبک دوش شده است.
خانم بشیر می‌گوید که در این اواخر از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ می‌شود و او این نگرانی‌ها را به آدرس رییس‌جمهور و بانوی اول افغانستان انتقال داده ولی تا حال کدام پاسخی را از سوی آنان دریافت نکرده است.
خانم بشیر که در زمان کارکردش در ریاست سارنوالی استیناف ولایت هرات همواره خود را مدافع حقوق زنان می‌دانست اما حالا ادعا می‌کند که از زمان برکناری‌اش از این سمت خشونت علیه زنان افزایش‌یافته و دست‌کم پنجاه‌درصد زنان علاقه‌مند نیستند تا مشکلاتشان را به این اداره بفرستند.
او می‌گوید، آرزو داشته است که به‌عوض او یک زن مسئولیت این اداره را به دوش می‌گرفت تا درد زنان را بیشتر درک می‌کرد.
ماریا بشیر بیشتر از هفت سال را به صفت رییس سارنوالی استیناف ولایت هرات ایفای وظیفه کرده است.
او در جریان کارکردش جوایز متعددی را به خاطر حمایت از حقوق زنان از سوی نهادهای مختلف داخلی و خارجی به دست آورد.
جایزه شجاع‌ترین زن افغان به خاطر آوردن تغییرات برای رشد زنان کشورش از سوی وزارت خارجه ایالات‌متحده امریکا، قرار گرفتن در میان صد چهره متفکر جهان از سوی فارن پالسی و روزنامه تایمز و دیپلم افتخاری به خاطر حمایت از حقوق بشر از سوی دانشگاه ساساری کشور ایتالیا از برجسته‌ترین افتخارات این خانم افغان به شمار می‌رود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :