یوسین بولت، رکورددار و قهرمان دوی صد متر جهان و المپیک، در فینال دوی صد متر قهرمانی جهان که در پکن برگزار شد عنوان خود را حفظ کرد و در رقابتی نزدیک با جاستین گتلین مدال طلا را بر گردن آویخت.
دونده ۲۹ ساله جاماییکایی که فصل چندان موفقی را پشت سر نگذاشته بود، توانست در ده متر آخر با نیم ثانیه اختلاف از دونده آمریکایی پیش بیفت و به مدال طلا برسد.
بولت زمان ۹.۷۹ ثانیه را از خود به جا گذاشت که بهترین زمان در فصل جاری دو و میدانی است و به این ترتیب برای سومین دوره قهرمان جهان شد.
پیش از شروع مسابقه، گتلین ۳۳ ساله که در ۲۸ مسابقه گذشته‌‌اش شکست نخورده بود، امید شماره یک قهرمانی به شمار می‌رفت، اما بولت هم بهتر استارت زد و هم بهتر مسابقه را تمام کرد.
مدال برنز هم به طور مشترک به تریوون برامل آمریکایی و آندره دی گراسه کانادایی رسید چون هر دو با زمان ۹.۹۱۱ ثانیه از خط پایان گذشتند.
از المپیک سال ۲۰۰۸ در پکن تاکنون، بولت طلای دوهای صدمتر، دویست متر و چهار در صد متر امدادی را در تمام دوره‌های قهرمانی جهان و المپیک از آن خود کرده و فقط در قهرمانی جهان در کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ از طلای صد متر محروم ماند.
به گفته خبرنگار بی بی سی در پکن، قهرمانی گتلین می‌توانست وضعیت دو و میدانی را بحرانی تر از آنچه هست کند چون او پیش از این دو بار به علت دوپینگ محروم شده و قهرمانی او می‌توانست بر شبهاتی که در یک ماه گذشته در مورد سلامت این رشته به وجود آمده بیفزاید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :