پس از واکنش‌ها بخاطر فرمان روز جمعه دونالد ترامپ، مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان‌نشین به امریکا، مالکولم ترنبال، نخست وزیر استرالیا گفته است که افرادی که تابعیت دوگانه استرالیا و یکی از این هفت کشور را دارند شامل این طرح مهاجرتی نیستند.
این گفته‌های نخست وزیر استرالیا در حالی بیان می‌شود که آقای ترامپ فرمانی بخاطر حفاظت از امریکا در مقابل هراس‌افگنان به امضا رساند که بر بنیاد آن شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن تا ۹۰ روز نمی‌توانند به امریکا سفر نمایند.
بر بنیاد گزارش رسانه‌های جهانی، پس از کانادا و بریتانیا، استرالیا سومین کشوری است که از این طرح دونالد ترامپ مستثنی اعلام می‌شود و با این وجود، نخست وزیر نیوزیلند نیز در انتظار معافیت از این فرمان ترامپ است.
در همین حال، جان کلی دبیر سازمان امنیت ملی آمریکا گفته است که ورود افرادی به امریکا ممانعت صورت می‌گیرد که این افراد خطر جدی را متوجه امنیت ملی امریکا نمایند.
مقام‌های امریکایی روز یک‌شنبه اعلام کردند که شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان‌نشین که کارت اقامت دایم امریکا را دارند شامل این فرمان نمی‌شوند و این در حالی بود که برخی از مقام‌های امریکایی گفته‌بودند که دارندگان گرین کارت نیز مشول این محدودیت‌ها هستند.

 

فرمان ترامپ شامل شهروندان استرالیا، کانادا و بریتانیا نمی‌شود

فرمان ترامپ شامل شهروندان استرالیا، کانادا و بریتانیا نمی‌شود

این مطلب را به اشتراک بگذارید: