‘مهاجمان اسلامگرا’ بیش از یکصد و پنجاه زندانی را در فیلیپین آزاد کردند.
به گفته مقامات زندان کیداپاوان این محل با بیش از یکهزار و پانصد زندانی از امکانات لازم حفاظتی و امنیتی برخوردار نبوده است.
مهاجمان مسلح با حمله به زندانی در فیلیپین بیش از یکصد و پنجاه تن از زندانیان را آزاد کرده‌اند.
مقامات شهر کیداپاوان در جنوب فیلیپین گفته‌اند این حمله حدود یک ساعت پس از نیمه شب آغاز شد و گروهی متشکل از بیش از یکصد فرد مسلح به زندانی در نزدیکی این شهر حمله کردند و به مدت دو ساعت با ماموران امنیتی درگیر شدند. در این درگیری یک نگهبان زندان کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند اما از تلفات احتمالی مهاجمان اطلاعی در دست نیست.
اگرچه هنوز هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته، اما رییس زندان گفته است که احتمالا این حمله توسط افراد وابسته به یک گروه انشعابی از جبهه آزادیبخش اسلامی مورو صورت گرفته است. مورو، که بزرگترین سازمان شورشی اسلامگرا در فیلیپین است، در حال حاضر در مذاکرات صلح با دولت شرکت دارد. به گفته مقامات محلی، گروه انشعابی مورد نظر تحت فرماندهی یکی از رهبران اسلامگرای منطقه فعالیت می‌کند که با سازش با دولت فیلیپین مخالف است.
در حمله مهاجمان به زندان کیداپاوان یکصد و پنجاه و هشت زندانی موفق به فرار شدند اما مشخس نیست که چه تعدادی از آنان به گروه مهاجم وابسته بوده و چه تعدادی با استفاده از فرصت، از حبس گریخته‌اند. رییس زندان گفته است که فرار زندانیان در جریان تبادل شدید آتش بین مهاجمان و ماموران صورت گرفت.

 

فرار 150 زندانی به دنبال حملۀ مهاجمان به یک زندان در فیلیپین

فرار ۱۵۰ زندانی به دنبال حملۀ مهاجمان به یک زندان در فیلیپین

این مطلب را به اشتراک بگذارید: