مسئولان در ادارۀ امور زنان فراه، از پیشرفت زنان نسبت به سال‌های گذشته سخن می‌زنند.
کبری عظیمی، رییس امور زنان فراه در مراسم بزرگداشت از روزجهانی زن در این ولایت گفته‌است که زنان در بخش‌های آموزش و پرورش و کار در نهادهای دولتی به پیشرفت‌های دست یافته‌اند.
خانم عظیمی افزود: ” زنان در این ولایت در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی درعرصه‌های مختلف داشته‌اند اما وجود برخی موانع و مشکلات هرازگاهی چالش‌هایی را بوجوده آورده است”.
در این میان، شیلا ابوبکر عضو شورای ولایتی فراه که در این مراسم حضور داشت، تبعیض ، خشونت و دیدگاه سنتی مردم نسبت به زنان را از جمله عمده‌ترین چالش‌های زنان این ولایت قلمداد نموده است.
در این میان، پروین توفان یکتن از فعالان مدنی فراه گفت: ” زنان در این ولایت برای پیشترفت و ترقی هر چه بیشتر ، نیاز به پشتیبانی حکومت دارند تا که بتوانند در عرصه‌های مختلف دستاوردهای بیشتری داشته باشند” .
همزمان با تجلیل از هشتم مارچ روز جهانی زن در ولایت فراه، شماری از زنان این ولایت گفته‌اند که طی سیزده سال گذشته آنان دست‌آورد‌های بی سابقه داشته؛ اما هنوز هم با چالش‌های فراوان روبرو هستند.
با این حال دیده شود که حکومت که بارها تعهد کرده است که بر مشکلات اساسی زنان نقطه پایان می‌گذارد چه راهکارهایی را برای حل این چالش ها روی دست خواهد گرفت.

 

عظیمی: زنان فراه به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند

عظیمی: زنان فراه به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,,,