سران نهادهای استخباراتی امریکا تاکید می‌کنند که آنها شواهد قوی در دست دارند مبنی بر این که روسیه تلاش موفقانه‎‌ای برای اخلال انتخابات امریکا داشته است. اما دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب امریکا این نتیجه گیری را ردمی کند.
سازمان استخبارات امریکا موسوم به “سیا” روز پنجشنبه گفت که مقامات روسیه را که به سایت افشاگر “ویکی لیکس” مواد تهیه می کردند، شناسایی کرده است. “ویکی لیکس” اطلاعات سری را با هک “کمیته دموکراتیک ملی” امریکا به دست آورده است.
به گفته این سازمان استخباراتی، این مقامات را ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، توسط فرد سومی مدیریت می کند.
در بیانیه مشترکی درباره تهدیدات سایبری علیه ایالات متحده، جیمز کلپر رییس فعلی سازمان سیا، میشل راجر رییس “آژانس امنیت ملی” و مارسل لتر، معاون ضدجاسوسی گفته‌اند که “فقط مقامات عالیرتبه روسیه” می توانند چنین عملیاتی را دستور بدهند.
کلپر به اعضای “کمیته نیروهای مسلح” سنای امریکا گفت: “روس ها تاریخ بلندبالایی در دخالت در انتخابات های خود و دیگران دارند”.
او گفت: “ما هیچ گاه با چنین کارزار مستتقیم به منظور دخالت در روند انتخابات، آن گونه که ما در این واقعه دیدیم، روبرو نبوده ایم […]. این یک کارزار چند وجهی بود. هک و سرقت معلومات فقط بخشی از این کارزار بود که شامل روش های کلاسیک دیگر، از قبیل پروپاگند، ضد اطلاعات و خبرهای جعلی نیز می شد”.
کلپر در ادامه افزود: “روسیه به روشنی حتا حملات شدیدتر سایبری را در نظر دارد. این اقدامات شامل راه اندازی عملیات های جاسوسی انترنتی، افشای معلومات سرقت شده توسط این عملیات ها و هدف قراردادن سیستم های زیرساخت ها می باشد”.
دونالد ترامپ روز جمعه با اشاره به جولیان آسانژ، بنیانگذار “ویکی لیکس” گفت که هر کسی “حتا یک کودک ۱۴ ساله” می تواند پشت ماجرای هک و افشاگری بوده باشد.
ترامپ در یک پیام تویتری نوشته است: “رسانه ها دروغ می گویند تا این طور وانمود شود که من مخالف سازمان های استخباراتی هستم در حالی که من بزرگترین هوادار آنان هستم”.
او گفته است: “رسانه های غیرصادق خوش دارند که بگویند من در توافق با جولیان آسانژ هستم که این اشتباه است. من فقط همان چیزی را می گویم که او می گوید. مردم خودشان می توانند حقیقت را دریابند”.

 

سران نهادهای جاسوسی امریکا: روسیه در انتخابات دخالت کرده است

سران نهادهای جاسوسی امریکا: روسیه در انتخابات دخالت کرده است

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,,