دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد؛ دستگاه دیپلماسی این کشور پیشرفت‌های خوبی در زمینه کاهش تنش با ایران به دست آورده است.

 

دونالد ترامپ این اظهارات را روز گذشته در جلسه با اعضای کابینه خود بیان کرده است؛ اما جزئیات بیشتری از این پیشرفت ارائه نکرد.

رییس جمهور آمریکا در این نشست بار دیگر اعلام کرد که به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست. همچنین اعلام کرد که ایران باید از یمن خارج شود.

ترامپ در ادامه نسبت به کاهش بیشتر تنش‌ها ابراز امیدواری کرد و اعلام کرد که ایران می‌خواهد با آمریکا بر سر میز مذاکره بنشیند.

در عین حال مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز ادعا کرد؛ ایران به طور غیر مستقیم اعلام کرده است که آمادگی دارد بر سر مسائل موشکی خود به مذاکره با آمریکا بپردازد.

این در حالی است که نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز گذشته طی بیانیه‌ای ادعای آقای پمپئو را تکذیب کرده است.

چنین به نظر می‌رسد که وزیر خارجه آمریکا برای این ادعای خود به مصاحبه روز گذشته جواد ظریف وزیر خارجه ایران با شبکه خبری ان بی سی آمریکا استناد کرده است.

در این مصاحبه آقای ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر تمایل ایران برای مذاکره بر سر مسائل موشکی گفته است؛ این اقدام مشروط به  این است که واشنگتن تحریم‌ها علیه ایران را بردارد.

وی در ادامه اذعان کرد؛ در این صورت ایران نیز متقابلا حاضر است پیرامون مسائل مورد نظر طرفین به گفت‌وگو بپردازد.

 

بیشتر بخوانید:

 

سخنان دونالد ترامپ در رابطه با کاهش تنش با ایران

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: