استادیوم ورزشی پیروزی که قرار است در حومۀ شهر کابل ساخته شود، با معیارهای بین‌المللی برابر بوده و در آن مردها وزن‌ها می‌توانند به تمرینات و رقابت‌های ملی و بین‌المللی بپردازند.
مژده جمال‌زاده، سخنگو و مسئول ارتباطات عامۀ “بنیاد استادیوم ورزشی” گفت که حمایت حکومت افغانستان را کسب کرده و در هفتۀ گذشته از جانب ایالات‌متحده نیز به رسمیت شناخته شد.
خانم جمال‌زاده گفت که تخمیناً این پروژۀ بزرگ ۲۷۰ میلیون دالر هزینه‌بر خواهد داشت.
به گفتۀ سخنگوی این بنیاد، آنان در همکاری و حمایت ورزشکاران نخبه و چهره‌های معروف آمریکایی مانند محمدعلی کلی – اسطورۀ دنیای مشت‌زنی وزن سنگین جهان نخستین برنامۀ جمع‌آوری پول را در منزل آقای کلی راه‌اندازی خواهند کرد.
آقای کلی در ملاقات با عطا امین، مسئول این بنیاد و طراح پروژۀ استادیوم پیروزی تعهد کرده تا مرکز محمدعلی کلی را در محوطۀ مربوط استادیوم پیروزی ایجاد کند.
به گفتۀ خانم جمال‌زاده، جمع‌آوری پول نه‌تنها در ایالات‌متحده بلکه در اروپا، کانادا و سایر نقاط جهان نیز صورت خواهد گرفت.
این استادیوم تنها میدان فوتبال را در برنداشته بلکه شامل پروژه‌های عمرانی مانند، شفاخانه، کودکستان و کلینیک‌های صحی نیز خواهد بود.
کارشناسان می‌گویند، اعمار همچو یک استادیوم ورزشی نه‌تنها شرایط میزبانی رقابت‌های بین‌المللی را برای افغان‌ها مساعد می‌سازد بلکه تا تکمیل آن پروژه هزاران افغان شامل کار خواهند شد.
افغانستان تاکنون میدان معیاری فوتبال ندارد به همین دلیل، در حال حاضر رقابت‌های راه‌یابی به جام جهانی را در کشورهای مانند ایران و یا هم امارات متحدۀ عرب میزبانی می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: