تنها مردان نیستند که موفق به پرواز شده اند. در تاریخ حمل و نقل هوایی زنان نیز نقش عمده ای بازی کرده اند.
نیلوفر رحمانی پیلوت ۲۳ ساله ای است که در نیروی هوایی افغانستان خدمت می کند. او در ۱۸ سالگی به دانشکده هوایی پیوست و پس از دو سال در سال ۲۰۱۲ با درجه دوم بریدمن فارغ التحصیل شد. نیلوفر نخستین پرواز تک نفره اش را با هواپیمای سیسنا ۱۸۲ انجام داد. روزنامه “بیلد” آلمان او را به عنوان زیباترین پیلوت جهان معرفی کرده است.
مارینا روسکوف(۱۹۱۲- ۱۹۴۳) تصویر سمت راست در عکس، یکی از معروف ترین پیلوت های روسی است. در سال ۱۹۳۸ او موفق به دریافت عنوان” قهرمان اتحاد جماهیر شوری” شد. بعدها او برای سربازان استفاده از سیستم” نویگاسیون” یا دستگاهی به منظور تعیین بهتر مقصد سفر را آموزش می داد. البته او در میان همه مردان پذیرفته نشد.
هریت کیمبی (۱۸۷۵ -۱۹۱۲) اولین پیلوت مشهور ونام آور امریکا به شمار می رفت. او اولین زنی بود که در ایالات متحده امریکا جواز پرواز را دریافت کرد. وی در سال ۱۹۱۲ در یک پرواز به تنهایی کانال مانش میان انگلستان وفرانسه را طی می کند. هریت مسئولیت تامین معاش و زندگی اش را خود می گیرد، سگرت می کشد و زنان دیگررا ترغیب می نماید تا زندگی مستقلی داشته باشند. او در اثر یک سقوط هواپیما جان سپرد.
هانا رایچ پیلوت آلمانی (۱۹۱۲- ۱۹۷۹) در سطح جهانی پیلوت ممتاز محسوب می شد. او در همه کلاس ها و انواع هواپیما بیش از ۴۰ ریکارد را قایم کرد. او در سال ۱۹۳۷ اولین کاپیتان پرواز زن می شود. هانا در سال ۱۹۳۸ اولین زنی است که یک هلیکوپتر را هدایت می کند. در طول جنگ جهانی دوم او هواپیماهای جدید برای نیروی هوایی را آزمایش می کرد. پس از آن یک مکتب پرواز را در کشور افریقایی غنا افتتاح کرد.
امیلی بیسه، (۱۹۸۶- ۱۹۲۵) در سپتمبر ۱۹۱۱ به عنوان اولین زن آلمانی امتحان پیلوتی را سپری کرد. اولین پیلوت آلمانی بودن او یک احساس و هیجان اجتماعی را برانگیخت،زیرا اندکی پیش از جنگ جهانی اول او در یک قلمرو مردانه پا گذاشت. ایملی در چندین مسابقه پروازبرنده می شود و یک مکتب پرواز را افتتاح می کند. وی حتی یک هواپیمای خودش را به وجود آورد، اما با وجود موفقیت ها او در پایان خود کشی را انتخاب می کند.
امیلیا ارهارت (۱۸۹۷ تا ۱۹۳۷) پیلوت افسانه یی امریکا بشمار می رفت. او اولین پیلوت آموزش دیده زن در سراسر جهان است که قبلاً در سال ۱۹۱۶ برای حق زنان جهت انتخاب شغل شان مبارزه می کرد. در سال ۱۹۳۲ به عنوان اولین زن در یک پرواز تنهایی از اقیانوس اطلس عبور کرد. در سال۱۹۳۷ او در کالیفرنیا یک ریکارد جدید پرواز در اطراف خط استوا را شروع کرد. او از این پروازدیگر برنگشت.
الی باین هورن، پیلوت زن آلمانی (۱۹۰۷-۲۰۰۷) در ۱۳ آگست ۱۹۳۵ به عنوان اولین زن پیلوت از آلمان به آسیا پرواز کرد و بازگشت. در بسیاری از میدان های هوایی که او فرود آمد، اولین زن پیلوت بوده است. او در سراسر جهان به عنوان “دختر زیبا در کابین پرواز” شناخته شده است. این زن پیلوت، پیشگام حمل و نقل هوایی و به عنوان اولین زن پیلوت در تمام قاره های جهان است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :