وزیر امور زنان می گوید که به مشکلات زنان زندانی و بانوانی که در مرکز حمایوی پروان نگهداری می شوند، درست رسیدگی نشده است.
دلبر نظری وزیر امور زنان که بر اساس پلان و برنامه ریزی صد روزه به پروان سفر کرده است، این مطلب را پس از بازدید وضعیت زندانیان زن در این ولایت، اظهار کرد.
موصوف، ضمن انتقاد از مقام های محلی پروان به خاطر عدم رسیدگی به مشکلات زنان زندانی گفت: ” باید هرچه عاجل به مشکلات زندانیان رسیدگی شود.”
نظری خاطر نشان کرد که خشونت در برابر زنان زیاد است اما وی برنامه های مشخصی به خاطر کاهش سطح این خشونت ها روی دست دارد.
وی تصریح نمود که بخاطر کاهش سطح خشونت ها، مقررۀ جدید را تحت نام “منع آزار و اذیت زنان” به وزارت عدلیه فرستاده است.
این مقام افزود: “مقرره منع آزار و اذیت زنان را به وزارت عدلیه فرستاده ایم، به زود ترین فرصت به شورای وزیران می رود و در صورت تصویب، با استفاده از این مقرره می توانیم خشونت در برابر زنان را کاهش بدهیم.”
اما نادره گیاه رییس امور زنان پروان در پاسخ به اظهارات وزیر امور زنان افزود که وضعیت معیشتی زندانیان زن در وضعیت بد قرار ندارد، تمام سهولت ها برای آنان مساعد می باشد.
موصوف، عدم آگاهی زندانیان زن را یکی از چالش اساسی می داند.
وزیر امور زنان گفت: “زندانیان هنگامی که یک کارمند حکومتی را می بینند، خواستار رهایی شان می شوند، مشکلات زیادی را با آن مقام شریک می سازند.”
به گفته او، یک مقام هیچگاهی از موارد داخل دوسیه ها مطلع نمی باشد که موضوع از چه قرار است، اما موارد مرتبط با دوسیه ها در نزد نهادهای عدلی و قضایی واضح و آشکار است.
این در حالی است که خشونت در برابر زنان، یکی از چالش ها، در برابر حکومت است که با تلاش های فراوان هنوز هم در این راستا کاهش چشم گیر به میان نیامده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :