حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، می‌گوید باید بخش‌هایی از صنایع دفاعی ایران به بخش خصوصی منتقل شود و تنها بخش‌هایی که اسرار نظامی دارند در اختیار وزارت دفاع بمانند.
آقای روحانی، امروز شنبه ۳۱ اسد، در مراسمی در وزارت دفاع ایران گفت: “صنعت دفاعی در بخش‌هایی که دارای طبقه‌بندی و اسرار نظامی است باید زیر نظر وزارت دفاع باشد٬ ولی در مابقی امور باید از دستاوردهای بیرون استفاده کند. یعنی باید سفارش‌دهنده و همکار باشیم و این صنعت را به بخش‌های غیردولتی منتقل کنیم.”
البته آقای روحانی تأکید کرده است که “مونتاژ نهایی” باید همچنان به عهده خود نیروهای مسلح ایران باشد. خصوصی‌سازی یکی از سیاست‌های اقتصادی اصلی دولت حسن روحانی بوده و این دولت تلاش‌هایی را برای خصوصی‌سازی بیشتر در عرصه‌های مختلف ازجمله بهداشت و آموزش پیش برده است.
آقای روحانی در سخنرانی امروز خود گفته است که “ترکیب” صنعت دفاعی ایران با دیگر صنایع هم به نفع صنعت ایران است و هم توانایی کشور را در زمینه‌های دفاعی تقویت می‌کند.
او در بخش‌ دیگری از صحبت‌هایش گفته است که ایران برای خریدوفروش سلاح بنا به تشخیص خود عمل می‌کند و به قطعنامه‌های مرتبط دراین‌باره توجه نخواهد کرد.
آقای روحانی تأکید کرده است که صنایع و توانایی‌هایی نظامی ایران جنبه دفاعی و بازدارندگی دارند و ایران به دنبال تنش‌زدایی و روابطی مبتنی بر اعتماد متقابل با جهان است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: