گروه اسلام‌گرای “بوکو حرام” در نیجریه ۱۹۲ گروگان را که غالباً زن هستند، رها کرده است. مقامات و رسانه‌های محلی روز شنبه این خبر را تأیید نمودند. این افراد به محل بود و باش خود در شهر “یوب” واقع در شمال شرق این کشور پس فرستاده شدند.
گروه تروریستی “بوکو حرام” که تلاش می‌کند تا “امارت اسلامی” را در شمال نیجریه برپا کند، روز ششم ژوئیه سال روان به روستای “کاتارکو” در “یوب” حمله کرد. به نظر می‌رسد این حمله به‌تلافی از یورش جنگجویان محلی به این گروه انجام‌شده بود. جنگجویان محلی آن‌وقت گفتند که درنتیجه حمله‌بر “بوکو حرام”، شماری از آنان را کشته و تعدادی را نیز دستگیر کرده‌اند.
یکی از زنان رهاشده به خبرنگار رویترز گفته است که “بوکو حرام” آنان را به دلیل پیروی نکردن از قوانین این گروه رها کرده است. او افزود: “آنان گفتند ازآنجایی‌که شما آموزش‌های دینی ما را قبول نکرده‌اید، بروید و از کفار پیروی کنید. ما به‌این‌ترتیب دستور می‌دهیم شما اینجا را ترک کنید”.
آدم‌ربایی گروهی بخشی از شورشگری رایج گروه “بوکو حرام” در پنج سال گذشته بوده است. زنان ربوده‌شده مجبور می‌شوند تا به همسری جنگجویان درآیند. پسرهای جوان نیز مجبور می‌شوند تا اسلحه به دست‌گیرند و در کنار شورشیان بجنگند. از جمع بیش از ۲۰۰ نفری که در “یوب” ربوده شدند، ۲۰ پسر هنوز آزاد نشده‌اند.
سال گذشته میلادی، آدم‌ربایی گروهی شورشیان “بوکو حرام” هنگامی موردتوجه قرار گرفت که این گروه ۲۷۶ دختر مکتب را در شهر “چیبوک” ایالت “بورنو” ربود. ۵۷ دختر توانستند از چنگ تروریست‌ها فرار کنند اما ۲۱۹ تن دیگر هنوز در اسارت به سر می‌برند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :