رقابت سه‌نفره برای دریافت توپ طلای فوتبال جهان آغاز شد.

رقابت دو نابغه با یک دروازه‌بان برای توپ طلا

همانطور حدس زده می شد، فیفا فهرست نهایی نامزدهای توپ طلای فوتبال جهان را اعلام کرد و کریستیانو رونالدو در کنار لیونل مسی و مانویل نویر به‌عنوان سه نامزد دریافت توپ طلای فوتبال جهان معرفی شدند.
رقابت این سه بازیکن تا ۴۲ روز دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن در زوریخ بهترین بازیکن فوتبال جهان معرفی خواهد شد.
مهاجم پرتگالی که سال گذشته به‌عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد، چانس زیادی برای رسیدن به توپ طلای ۲۰۱۴ را دارد. او در سال ۲۰۱۴ طی ۴۶ بازی برای تیم باشگاهی‌اش رئال مادرید و تیم ملی پرتگال ۵۰ گول به ثمر رساند.
او به رئال مادرید کمک کرد تا به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سوپر جام اروپا دست یابد که اتفاقا رونالدو در هر دو فاینل نیز گولزنی کرد.
اما لیونل مسی مهاجم ۲۷ ساله در جام جهانی تلاش زیادی کرد تا تیمش به قهرمانی برسد، ولی با شکست آرجنتاین برابر آلمان در رسیدن به این هدف ناکام بود. او هم‌چنین سال بدون جامی را در بارسلونا پشت سر گذاشت و نتوانست به هیچ افتخاری دست یابد. از لحاظ فردی نیز مسی نتوانست عنوان آقای گولی لیگای اسپانیا را کسب کند.
نفر سوم مانویل نویر است، از او به‌عنوان الگوی جدید در دروازه‌بانی نام می‌برند. نویر در سال ۲۰۱۴، ۱۶ کلین شیت برای بایرن و تیم ملی آلمان ثبت کرد. دروازه‌بان ۲۸ ساله در جام جهانی به افتخار بزرگی دست یافت که توانست قهرمان جام جهانی شود. یعنی افتخاری که مسی و رونالدو هنوز به آن نرسیده‌اند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :