تیم ملی (ب) فوتبال کشور، برای بازی دوستانه با تیم ملی پاکستان کابل را به مقصد لاهور ترک کرد.
این رقابت به‌عنوان دور برگشت جام دوستی بین دو کشور برگزار می‌گردد.
این تیم که متشکل از ۲۷ بازیکن است با حضور حسین صالح به‌عنوان سرمربی و الیاس منوچهر به‌عنوان کمک‌مربی، رهسپار لاهور شد.
درعین‌حال علی عسکر لعلی، مدرس فیفا و از مربیان برجسته فوتبال افغانستان به بررسی وضعیت تیم ملی پرداخته می‌گوید که این مسابقه از یکجانب آمادگی خوبی برای بازیکنان ۲۳ سال ما خواهد بود و از جانب دیگر یک مسابقه تدارکاتی برای آمادگی تیم ملی کشور برای یک سری مسابقات می‌باشد که در سال ۲۰۱۵ میلادی با آن مواجه هستیم.
به باور او، بازی تیم افغانستان به‌احتمال‌قوی به سیستم (۴-۴-۲) خطی خواهد بود که با موجودیت آرش و رفیع در مکان ۶، مکان ۱۰ اشغال نا شده خواهد ماند که گاه‌گاهی اگر احتمالاً تیم پاکستان فشار لازم را ایجاد کرده بتواند، این مکان توسط بلال اشغال می‌گردد. در آن صورت سیستم بازی با عقب‌نشینی آرش و رفیع و همچنان بلال عملا شکل (۴-۲-۳-۱) را به خود خواهد گرفت تا در مرکز میدان تجمع بازیکنان و فشردگی لازم به وجود بیاید؛ اما احتمال این‌که پاکستان توانایی آن را که تیم ما را زیر فشار بگیرد، کم‌تر موجود است.
به باور لعلی، ایجاد اکثریت در نقطه خاص زمین با برنامه از قبل طرح‌ریزی‌شده، تمرینات خاص و هدفمند را ایجاب می‌کند.
وی همچنان از ضرورت تمرینات مشخص توپ‌های ایستگاهی سخن می‌گوید.
مدرس فیفا در مورد نقاط قوت تیم ملی افغانستان از انگیزه بالا مخصوصاً در بازی با پاکستان که جنبه حیثیتی دارد، تمرینات منظم تیم در هفته‌های اخیر، ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و بازیکنان باتجربه، آمادگی خوب تیم ازنظر عناصر توانایی‌های فیزیکی و تکنیکی و همچنان هماهنگی خوب در تیم ازنظر تیمی سخن زد.
اما به باور او، عدم موجودیت بازیکنان کلیدی، موجودیت بازیکنان جوان و کم‌تجربه، عدم هماهنگی لازم تاکتیکی نیز به‌عنوان نقاط ضعف این تیم یادکرد.
دیدار تیم ملی (ب) فوتبال افغانستان در برابر تیم ملی فوتبال پاکستان، روز جمعه هفتۀ جاری، ۱۷ دلو، ساعت ۲:۳۰ دقیقه بعدازظهر به‌وقت کابل، برگزار خواهد شد.
این دو تیم پیش‌ازاین یک‌بار در کابل نیز به مصاف هم رفته بودند که در آن دیدار ملی‌پوشان افغانستان با نتیجه قاطعانه سه بر صفر از سد میهمان خود گذشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :