در پایان این رقابت‌ها هشت کاراته‌باز برتر برای حضور در تیم منتخب کاراته پایتخت برگزیده شدند.
این رقابت‌ها در بخش اجرایی حرکات نمایشی انفرادی در تالار ورزش‌های زورخانه‌ای برگزارشده بودند و یک روز ادامه داشت.
نزدیک به ۵۰ دختر کاراته‌باز از باشگاه‌های آزادشهر کابل برای به دست آوردن پیراهن تیم منتخب کاراته شهر کابل مهارت‌های فنی و حرفه‌ای‌شان را به رخ یکدیگر کشیدند.
شایسته شیعان یکی از ورزشکاران شرکت‌کننده در این مسابقات می‌گوید: “من پنج سال است که عضو تیم ملی کاراته هستم اما هیچ سفری به خاطر مسابقات به خارج نداشتیم و این بسیار بالای انگیزه ما تأثیر منفی دارد”.
سوما صدیقی یکی دیگر از ورزشکاران افزود که “من یک مسابقه را برنده شدم و انشا الله که اول می‌شوم؛ مسابقات در سطح بسیار بلندی برگزارشده است و همه‌ی‌ دختران برای راه یافتن به تیم منتخب کابل تمرینات زیادی کرده‌اند و آمادگی خوب گرفته‌اند”.
عبدالمحبوب سروری سرپرست فدراسیون کاراته از رشد کاراته کنترلی دختران در کشور سخن می‌زند و می‌گوید که ما تاکنون توانسته‌ایم در ولایت‌های هرات، غزنی، پروان و بلخ کاراته را رشد بدهیم.

وی ادامه داد: “ما می‌کوشیم که برای افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دختران این‌گونه مسابقات را بیشتر برگزار کنیم و تیم ملی دختران ما دوشادوش مردان در رقابت‌های بیرون مرزی شرکت می‌کنند؛ حتی پارسال از رقابت‌های جنوب آسیا یکی دختران ما مدال نقره به دست آورد که این خود نمایانگر رشد کاراته در میان دختران است”.
آقای سروری تأکید کرد که برای شناسایی چهره‌های تازه و برتر به تیم ملی کاراته کنترلی کشور رقابت‌های انتخاباتی تیم ملی افغانستان را در ماه جوزای امسال برگزار خواهد کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :