نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان یا نی امروز خبرنامه‌ای منتشر کرد و در آن وضعیت رسانه‌های افغانستان را شکننده عنوان کرد.

 

بر بنیاد اطلاعات ارائه شده در این خبرنامه علاوه بر کشته شدن یک خبرنگار محلی و بسته شدن یک رادیو محلی، از استعفای دو خبرنگار دیگر در پی تهدید پیکارجویان طالب خبر داده شده است.

نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان در اعلامیه خود به کاهش آمار خشونت علیه خبرنگاران در شش ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته اشاره کرده است.

در ادامه این خبرنامه آمده است؛ وضعیت ثبات یافته جامعه رسانه‌ای افغانستان پس از تهدید پیکارجویان طالب در تاریخ ۳ سرطان تغییر یافت.

در این تهدید پیکارجویان طالب به رسانه‌های افغانستان هشدار دادند تا تبلیغات علیه این گروه را متوقف سازند در غیر این‌صورت هدف حمله نظامی خواهند بود.

نهاد نی در این خبرنامه علاوه بر ابراز نگرانی از وضعیت جامعه رسانه‌ای افغانستان، از حکومت مرکزی درخواست کرده است تا تامین امنیت خبرنگاران را در اولویت خود قرار دهد.

گفتنی است به تازگی در دو رویداد جداگانه یک خبرنگار محلی افغانستان در راه وظیفه خود ترور شد و در روزهای گذشته نیز یک رادیو محلی در پی تهدیدات متعدد طالبان از فعالیت بازماند.

 

بیشتر بخوانید:

 

رسانه‌های افغانستان در سایه تهدیدات امنیتی فعالیت می‌کنند؛ جامعه رسانه‌ای در خطر است

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: