محرومیت یک ساله تایسون گی، قهرمان سابق جهان در رشته دو و میدانی به دلیل دوپینگ، گریبان‌گیر تیم المپیک آمریکا هم شده است: مدال‌های نقره تمام دونده‌های تیم دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی آمریکا باطل اعلام شده‌اند.
پس از آنکه نتیجه آزمایش دوپینگ تایسون گی مثبت اعلام شد، این دونده ۳۲ ساله آمریکایی، مدالی که در المیپک لندن به دست آورده بود را پس داد. اما، حالا کمیته بین‌المللی المپیک به مسئولان تیم المپیک آمریکا گفته که تمام دونده‌ها باید مدال‌های خود را پس بدهند.
کمیته بین‌المللی المپیک با نوشتن نامه‌ای خواستار شد که تیم المپیک آمریکا مدال‌های ترل کیمنز، جاستین گتلین، راین بیلی، جفری دمپس و دارویس پاتون را از آنها بگیرد.
در نتیجه محرومیت تایسون گی، همه نتیجه‌های پس از ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۲ – تاریخی که او برای اولین باز از مواد غیرقانونی استفاده کرد – باطل اعلام شدند.
در المپیک سال ۲۰۱۲ لندن، تیم دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی آمریکا صاحب مدال نقره شد. دونده‌های این تیم دویدن طول مسابقه در ۳۷.۰۴ ثانیه رکورد جدید برای تیم آمریکا را به ثبت رسانده بودند. هرچند که جامائیکا، صاحب مدال طلای این رشته، موفق شده بود با ثبت زمان ۳۶.۸۴ رکورد جهانی پیشین را بشکند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :