شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته شنبه (۲۲ سرطان) اعلام کرد؛ دومین نشست بین‌الافغانی تا شش هفته دیگر برگزار خواهد شد، اما محل برگزاری و شرکت‌کنندگان این نشست تا هنوز مشخص نشده است.

 

در اعلامیه دفتر شورای امنیت ملی آمده است؛ روز گذشته حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان با پیتر پراگل سفیر آلمان در کابل دیدار کرد.

در اعلامیه این شورا گفته شده است؛ دو طرف پیرامون برگزاری دومین نشست بین‌الافغانی با یک دیگر گفت‌وگو کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که این نشست تا ۶ هفته دیگر برگزار شود.

گفتنی است نشست بین‌الافغانی گذشته به میزبانی آلمان و قطر در دوحه پایتخت قطر برگزار شد که براساس گفته آگاهان؛ نتایج مثبت و دستاوردهای قابل پذیرشی در پی داشته است.

این نشست در حالی برگزار شده است که حکومت نماینده مستقل و معینی برای رایزنی با پیکارجویان طالب نداشت و گروه طالبان اجازه حضور وزیر دولت افغانستان در امور صلح را در این نشست ندادند.

روز جمعه نیز نشستی میان چهار کشور چین، پاکستان، آمریکا و روسیه برگزار شد و این چهار کشور طی یک بیانیه مشترک از طالبان خواستند که با حکومت مرکزی افغانستان به میز مذاکره بنشیند.

 

بیشتر بخوانید:

 

دومین نشست بین‌الافغانی تا شش هفته دیگر آغاز خواهد شد

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: